شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۱۵۲۸۰
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مجموعه ۳۰ قسمتی «مناجات در رمضان» در قالب پادکست برگرفته از کتاب مرحوم جابر عناصری توسط فرهنگ‌سرای امام(ره) تولید و منتشر می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، به مناسبت ماه مبارک رمضان، مجموعه‌ای ۳۰ قسمتی شامل مناجات‌های رمضانی که توسط مرحوم جابر عناصری در کتاب «مناجات در رمضان» آمده، به همت فرهنگ‌سرای امام(ره) در قالب پادکست تولید و منتشر می‌شود. این پادکست هر روز تا پایان ماه مبارک رمضان در فضای مجازی منتشر خواهد شد و علاقه‌مندان برای استفاده از این محصول می‌توانند به صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای امام(ره) به نشانی imam.farhangsaraa مراجعه کنند. 

«مناجات در رمضان» مناجات‌نامه‌ای به قلم جابر عناصری حاوی ۳۰ مناجات با صدای نویسنده است که در رادیو بازخوانی شده و سپس توسط نشر خیمه به صورت کتاب منتشر شده است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «مناجات در رمضان» روی آوردن به آستان حضرت حق است که در لیالی قدر رمضان، صفای دل عارفان و عاشقان را درمی‌یابد و روضه دارالسلام دل را به نور معرفت، گلستانی عطرآگین می‌سازد و شعشعه نور ازلی را بر آیینه دل‌های اهل راز می‌تاباند. «مناجات در رمضان» حدیث عهد و میثاق با جان جانان است و بازگویی اسرار و منظره رخ‌سایی به درگاه حضرت پروردگار... پروردگارا! دل به سوی تو داریم. ای آرام‌بخش دل‌ها، رُخ‌ها به درگاه تو می‌ساییم. ای رخ انور تو، نوربخش جان‌ها، در دل از حسرت، درد داریم و رخ از شرم گناه، زرد داریم و بر عجز خود آگاهیم و بر بیچارگی خود، گواهیم.
نظر شما