پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۴
کد خبر: ۱۱۵۳۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
گزیده خطبه‌هایی از نهج‌البلاغه در کلیپ «پندهای جاودانه» به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان به همت فرهنگ‌سرای خانواده منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، گزیده خطبه‌هایی از نهج‌البلاغه در کلیپ «پندهای جاودانه» به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان به همت فرهنگ‌سرای خانواده منتشر شد. این برنامه گزیده‌ای از نهج‌البلاغه بر پایه ترجمه محمد دشتی و با حضور عماد افروغ نویسنده، جامعه‌شناس و سیاستمدار ایرانی است.  

افروغ در این کتاب گزیده‌هایی از خطبه‌ها، حکمت‌ها و نامه‌های نهج‌البلاغه را به فراخور فکر و توان و اندیشه‌اش شرح و تفسیر کرده است. این برداشت‌ها در واقع حسی و روحانی است و بیشتر اندیشه‌های افروغ را در برخورد با دنیای ناب نهج‌البلاغه نشان می‌دهد. او هدف از تألیف چنین اثری را علاقه‌مندی و باورش به کشف و حل مشکلات حکمرانی شیعی با تمسک به سخنان و حکمت‌های حضرت علی(ع) ذکر کرده است.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: سال‌هاست که می‌خوانم و می‌نویسم، به جرئت می‌توانم از سر صدق فریاد بزنم و مدعی شوم که سخنی حکیمانه‌تر از سخنان علی(ع) نشنیده و نخوانده‌ام. 

علاقه‌مندان می‌توانند کلیپ «پندهای جاودانه» را در ادامه مشاهده کنند و برای بهره‌مندی از برنامه‌های مجازی فرهنگ‌سرای خانواده به صفحه اینستاگرام این فرهنگ‌سرا به نشانی Farhangsara_khanevade  مراجعه کنند. 

نظر شما