پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۵۶۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
برنامه های مشترک فرهنگسرای رسانه و رایزنی فرهنگی ایران در سوریه برای روز قدس
همزمان با روز جهانی قدس، رایزنی فرهنگی ایران در سوریه و فرهنگسرای رسانه، ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌ای را تدارک دیده‌اند.
تولید قطعه موسیقی ۳ زبانه قدس «ضربان قلب ما است»/ پیام مشترک حمایت کودکان ایرانی و سوری به کودکان فلسطینی
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و ورسانه ،آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با دوراندیشی و جهان‌بینی خاص بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان روز جهانی قدس نامیده شده است. روزی که همه جهان اسلام و همه دنیا یک صدا و یک رنگ فریاد انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی را سر داده و برای آزادی قدس شریف بار دیگر هم‌پیمان می‌شوند.  
همزمان با فرا رسیدن روز جهانی قدس، فرهنگسرای رسانه و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه ویژه برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌اند. این برنامه‌ها با شعار «آزادی قدس نزدیک است» به صورت همزمان در دو شهر بزرگ جهان اسلام یعنی تهران و دمشق برگزار می‌شود. 
بررسی شاخص‌های «فروپاشی اسرائیل» از منظر نخبگانی
نخستین برنامه، کنفرانس بین المللی «تأثیر راهبرد روز جهانی قدس بر زمینه‌سازی‌های فروپاشی اسرائیل» است که به صورت مجازی و با حضور جمع بزرگی از نخبگان، چهره‌های سیاسی و فرهنگی از دو کشور ایران و سوریه برگزار می‌شود. در این برنامه که با ابتکار فرهنگسرای رسانه و رایزنی فرهنگی ایران در سوریه برگزار می‌شود، شاخصه‌های فروپاشی اسرائیل از منظر نخبگان ایرانی، فلسطینی و جهان عرب در قالب وبینار مورد بررسی قرار گیرد. 
در این کنفرانس تخصصی، چهره‌های نام آشنای محور مقاومت از جمله ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، خالد القدومی نماینده جنبش حماس فلسطین در تهران، سیدحمیدرضا عصمتی رایزن فرهنگی ایران در سوریه، امیر موسوی دیپلمات سابق جمهوری اسلامی ایران، سید عبدالله صفی الدین، نماینده حزب الله لبنان در تهران، صلاح فحص، نماینده جنبش امل لبنان در تهران، خلف الجراد تحلیلگر و پژوهشگر عضو انجمن علوم سیاسی عرب، جورج جبور سفیر سابق سوریه در سازمان ملل متحد، ترکی الحسن سفیر سابق سوریه و ... سخنرانی خواهند کرد. 
این کنفرانس مجازی روز چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه ساعت 20:30 به وقت تهران و ساعت 19:00 به وقت دمشق برگزار شده و به صورت آنلاین از طریق اینستاگرام فرهنگسرای رسانه و رایزنی فرهنگی ایران در سوریه پخش می‌شود. 

تولید محصولات رسانه‌ای برای گرامیداشت روز قدس/ کودکان ایرانی و سوری به کودکان فلسطینی پیام همبستگی دادند
دیگر برنامه مشترک فرهنگسرای رسانه و رایزنی فرهنگی ایران در سوریه برای روز جهانی قدس، تولید محصولات رسانه‌ای شامل نماهنگ، موشن گرافیک، مستند کوتاه و ... با محوریت قدس شریف است. این تولیدات رسانه‌ای در آستانه روز جهانی قدس در سطحی گسترده از رسانه ملی، شبکه‌های سوریه و فضای مجازی منتشر می‌شود. 
از جمله این تولیدات می‌توان به ۳ موشن گرافیک با موضوع ظلم تاریخی اسرائیلی‌ها به مردم فلسطین، مستند کوتاه دیدار اسکایپی کودکان ایرانی و سوری و ارسال  پیام همبستگی این کودکان به کودکان فلسطینی و همچنین نماهنگ های متنوع اشاره کرد. 
تولید و انتشار قطعه موسیقایی ۳ زبانه «قدس ضربان قلب ماست»
فرهنگسرای رسانه با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه اقدام به تولید یک قطعه موسیقایی با عنوان «قدس ضربان قلب ماست» به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی کرده است. در این موسیقی سه زبانه، مظلومیت مردم فلسطین و دشمنی رژیم صهونیستی به شیوه‌ای هنرمندانه بیان شده است. عوامل تولید این قطعه موسیقی بدین شرح است: 
آهنگساز و خواننده: امیرحسین سمیعی
خواننده بخش عربی: عبدالرضا هدایتی 
خواننده و ترانه بخش انگلیسی: وهاب ابراهیمی
براساس این گزارش، ویژه برنامه‌های مشترک رایزنی فرهنگی ایران در سوریه و فرهنگسرای رسانه در روز قدس در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه به صورت همزمان در دو شهر تهران و دمشق برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اطلاعات درباره این رویداد فرهنگی می‌توانند به اینستاگرام فرهنگسرای رسانه مراجعه کنند.
مطالب مرتبط
نظر شما