جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۱۵۶۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
ویدیوکلیپ "مطالبه جهانی" شامل بیانات مهم رهبر حکیم انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس، از سری تولیدات ویدیویی "نشان" توسط فرهنگ‌سرای ابن سینا تولید و منتشر شد.
گزیده بیانات رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدسبه گزارش پایگاه تحلیلی حبری فرهنگ و هنر، "مطالبه جهانی " عنوان چهل و نهمین ویدیوکلیپ از مجموعه ویدویی " نشان " است که همزمان روز جهانی قدس توسط این فرهنگسرا تولید و منتشر شد.
روز جهانی قدس، توسط امام خمینی(ره) به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شد؛ امام خمینی(ره) 16 مرداد ۱۳۵۸ در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. روز جهانی قدس به نماد وحدت، یکپارچگی و انسجام ملت های مسلمان حول مسئله فلسطین و قدس شریف به عنوان اولین مسئله جهان اسلام تبدیل شده است و هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان در چنین روزی بپا می خیزند.در این روز مردم مسلمان و آزادیخواه کشورهای مختلف جهان با برگزاری مراسم، آیین ها و راهپیمایی گسترده بر اصالت، هویت و حق ملت فلسطین در حاکمیت بر سرزمین قدس و حق تعیین سرنوشت و آینده خود و لزوم بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به کشورشان تاکید می کنند.آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر این باور هستند که گرامیداشت روز جهانی قدس موجب می‌شود فلسطینیانِ مورد تهاجم رژیم صهیونیستی، احساس تنهایی نکنند و بتوانند مقاومت کنند. در این شماره از نشان به بازخوانی بیانات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص روز قدس پرداخته شده است.
مجموعه تولیدات ویدیویی «نشان» به طرح بیانات رهبر بزرگوار انقلاب در برهه‌های مهم مذهبی و ملی می‌پردازد و توسط فرهنگ‌سرای ابن‌سینا به صورت مناسبتی تولید و منتشر می‌شود.

علاقمندان جهت مشاهده سایر تولیدات نشان می توانند به صفحه فرهنگسرای ابن سینا در آپارات به آدرس  Farhangsara_ebne_sina  مراجعه فرمایند.



مطالب مرتبط
نظر شما