جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۱۵۷۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
به منظور گرامیداشت روز فردوسی (۲۵ اردیبهشت) و پاسداشت زبان فارسی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری بنیاد سعدی رویداد فرهنگی با عنوان «شاهنامه با سخنوران» را در فضای مجازی برگزار می‌کند.
فراخوان رویداد فرهنگی «شاهنامه با سخنوران»/دعوت به شاهنامه‌خوانی///
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر،  این رویداد فرهنگی در جهت آشنایی عمومی با شاهنامه فردوسی به عنوان میراث ماندگار زبان پارسی و ادبیات و سایر نمادهای مرتبط با این شاعر بزرگ کشورمان در داخل و خارج از کشور، با همکاری بنیاد سعدی است.

نحوه شرکت در رویداد فرهنگی «شاهنامه با سخنوران» به شرح زیر است:
۱- خوانش اشعار فردوسی در بناها و محوطه‌های فرهنگی و تاریخی یا نمادها، خیابان‌ها، میدان‌ها و سایر اماکن نامگذاری شده به نام این شاعر در ایران و خارج از کشور
۲- خوانش اشعار فردوسی توسط غیرایرانیان مقیم ایران
۳- معرفی شاهنامه‌های تاریخی یا نمادها و صنایع دستی الهام گرفته از شاهنامه یا فردوسی در موزه‌ها و مجموعه‌های خصوصی در ایران و جهان
۴- فارسی آموزان خارج از کشور شاهنامه ترجمه شده در کشور خودشان را به زبان فارسی معرفی و در ادامه چند بیت از شاهنامه را به همان زبان و همچنین زبان فارسی بخوانند.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد فرهنگی می‌توانند فیلم‌های خود را با شرایط مشخص شده در فضای اینستاگرامشان منتشر کرده و با هشتک #شاهنامه میراث ماندگار و #شاهنامه_باسخنوران و صفحات رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به آدرس @MCTHIR و بنیاد سعدی به آدرس @SAADIFOUNDATION را منشن کنند.

مهلت شرکت در این رویداد از ۱۷ لغایت ۲۵ اردیبهشت ماه است و به بهترین اجراها، جوایز نفیس و ارزشمندی اعطا می شود.
نظر شما