چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۱۵۷۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
/ توزیع بسته‌های افطاری با همکاری گروه‌های جهادی
فرهنگسرای اندیشه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و در ادامه کمک‌های مومنانه خود اقدام به توزیع بسته‌های افطاری در بین نیازمندان کرد.
کمک‌های مومنانه فرهنگسرای اندیشه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان/ توزیع بسته‌های افطاری با همکاری گروه‌های جهادی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فعالیت‌های جهادی و مردمی یکی از اقدامات خداپسندانه‌ای است که در جهت حمایت از محرومین و کمک به آنان در سرتاسر کشورمان انجام می‌شود. نمونه این فعالیت‌ها که توسط گروه‌های جهادی و با حمایت خیرین انجام می‌شود ساخت و ساز خانه‌های مناطق محروم، ساخت مدرسه و مسجد، کمک به مردم زلزله شده و درگیر با سیل و ... است.
فعالیت مهم دیگری که گروه‌های جهادی با مشارکت نهادهای فرهنگی در ماه‌های اخیر دنبال می‌کنند، نهضت بزرگ کمک‌های مومنانه است که با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب در کشورمان به راه افتاد. با اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا و سخت‌تر شدن شرایط معیشتی بسیاری از مردم محروم، این نهضت بزرگ با اهدای بسته‌های ارزاق در کشور راه افتاد.
فرهنگسرای اندیشه با همکاری گروه‌های جهادی و خیرین محترم، فعالیت‌های خداپسندانه زیادی را در جهت کمک به خانواده‌های نیازمند دنبال می‌کند. این فعالیت‌ها در ماه مبارک رمضان شدت پیدا کرده است.
فرهنگسرای اندیشه با همکاری گروه جهادی ناحله الجسم در دهه پایانی ماه مبارک رمضان اقدام به توزیع بسته‌های افطاری کرده است. در این برنامه که روز گذشته برگزار شد، 72 افطاری آماده و در محله عشق آباد در حوالی شهر ری توزیع شد.
مدیریت فرهنگی هنری منطقه 7 پیشتر نیز برنامه‌های جهادی دیگری با همکاری گروه‌های مردمی و خیرین برگزار کرده است که در زیر گزارشی از آن را می‌خوانید:
همزمان با شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که ناشی از این ویروس در کشورمان ایجاد شد، کمبودهایی در زمینه اقلام بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و ... در کشور ایجاد شد. فرهنگسرای اندیشه با همکاری گروه‌های جهادی و خیرین اقدام به توزیع ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و ... کرد. در یکی از این برنامه‌ها که در فروردین ماه سال 1400 و همزمان با نیمه شعبان برگزار شد، تعدادی ماسک در بین مردم توزیع شد. علاوه بر این، این مرکز در راه‌اندازی یک کارگاه تولید ماسک و گان پزشکی مشارکت کرد.
فعالیت جهادی دیگری که به همت فرهنگسرای اندیشه و با حمایت خیرین به انجام رسید، توزیع غذای گرم و بسته‌های ارزاق در مناطق حاشیه شهر تهران از جمله کوره‌های آجرپزی است. در روزهای ابتدایی فروردین امسال، این مرکز با همکاری موکب جهادی خادم المنتظر اقدام به تهیه و توزیع 200 پرس غذای گرم در بین مستمندان منطقه شوش و مولوی کرد. هم‌چنین با حمایت خیرین منطقه 7 شهرداری تهران، بسته‌های ارزاق شامل گوشت و کالاهای اساسی در بین جمعی از نیازمندان ساکن در مناطق اطراف تهران (کوره‌های آجرپزی) توزیع شد.
علاوه بر این، در شب میلاد حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در قالب ویژه برنامه «اطعام کریمانه»، غذای گرم در بین نیازمندان مناطق حاشیه شهر تهران و کوره‌های آجرپزی توزیع شد.
اهدای کتاب و لوازم التحریر، تأمین هزینه برای درمان بیماران، کمک به تامین هزینه و تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان نیازمند، کارآفرینی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در نقاط محروم و ... از دیگر فعالیت‌های داوطلبانه فرهنگسرای اندیشه است که با همکاری گروه‌های جهادی به منظور نیکی و احسان به مردم نیازمند انجام شده است.
در جدیدترین برنامه، فرهنگسرای اندیشه با همکاری گروه جهادی ناحله الجسم در دهه پایانی ماه مبارک رمضان اقدام به توزیع بسته‌های افطاری کرد. در این برنامه که روز گذشته برگزار شد، 72 افطاری آماده و در محله عشق آباد در حوالی شهر ری توزیع شد.
گفتنی است این فعالیت‌های خداپسندانه برای کمک به نیازمندان و محرومین در فرهنگسرای اندیشه و در مناسبت‌های بعدی نیز ادامه خواهد داشت.

مطالب مرتبط
نظر شما