چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۱۵۸۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
جنگ نرم به هر گونه اقدام روانی و تبلیغاتی گفته می‌شود که هدف آن جامعه یا گروه است و عمده تفاوت آن با جنگ سخت (نظامی)، عدم درگیری و استفاده از سلاح‌های نظامی می‌باشد، زیرا در جنگ نرم از سلاح‌های تبلیغاتی، اعتقادی استفاده می‌شود.

دوره آموزش مبانی جنگ نرم ویژه اصحاب رسانه و فرهنگ+پوستردوره آموزشي "مباني جنگ نرم" ویژه اصحاب رسانه ، دانشجویان علوم ارتباطات، امور فرهنگی و سایر علاقمندان در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای انقلاب اسلامی، این دوره آموزشي که بخشی از یک سلسله دوره های آموزشی با هدف ارتقای سواد و بصیرت رسانه ای است زيرنظر استاد محمدامين ايمانجاني مدير مسئول روزنامه فرهيختگان برگزار خواهد شد و مشارکت برای عموم آزاد خواهد بود.

تعریف جنگ نرم

جنگ نرم به هر گونه اقدام روانی و تبلیغاتی گفته می‌شود که هدف آن جامعه یا گروه است و عمده تفاوت آن با جنگ سخت (نظامی) عدم درگیری و استفاده از سلاح‌های نظامی می‌باشد.

در جنگ نرم از سلاح‌های تبلیغاتی، اعتقادی استفاده می‌شود؛ به تعبیر دیگر جنگ نرم استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و ابزار‌های مربوط به آن است، به منظور تاثیر گذاری بر عقاید، فرهنگ، سیاست، احساسات، تمایلات، رفتار و مختصات فکری دشمن با توسل به شیوه‌هایی که موجب پیشرفت مقاصد امنیت ملی می‌شود است.

جنگ نرم مسئله‌ی نوینی نبوده و از سبقه‌ی تاریخی برخوردار می‌باشد، بدان صورت که در ابتدا چهره‌ی ساده‌ای داشته یعنی به صورت شایعه پراکنی، دروغ و اهانت بوده، اما با گذشت زمان و تحولات و پیچیدگی‌های روز افزون اجتماعی، این رویکرد نیز پیشرفت نموده و از پیچیدگی، ظرافت و تاثیر گذاری بیشتری برخوردار گشته است، حال این تفکر که حمله رسانه‌های مخالف به جبهه‌ی جمهوری اسلامی ایران در جنگ نرم از سال ۱۳۸۸ (پس از انتخابات ریاست جمهوری) آغاز شده است تفکری کاملاً خام و عبث است.

جنگ نرم به هر گونه اقدام روانی و تبلیغاتی گفته می‌شود که هدف آن جامعه یا گروه است و عمده تفاوت آن با جنگ سخت (نظامی)، عدم درگیری و استفاده از سلاح‌های نظامی می‌باشد، زیرا در جنگ نرم از سلاح‌های تبلیغاتی، اعتقادی استفاده می‌شود.

ازآنجایی که دشمن بر اساس تجربه دریافته است که تغییر نظام و افکار عمومی، دیگر به هیچ عنوان با روش‌هایی از قبیل جنگ نظامی و زور تحقق نمی‌یابد؛ به طراحی جنگ نرم و اشاعه‌ی تفکر لیبرال دموکراسی پرداخته و بدان دلیل که این نوع جنگ هنوز هم تا حدودی در میان مردم ناشناخته است، اکثرا به خطرات این جریان واقف نیستند و، چون جنگ نرم از ظرافت خاص و مراحل متنوعی برخوردار است، با عوام فریبی و به آهستگی پیش می‌رود ناخود آگاه به دام آن گرفتار می‌شوند.


دوره آموزش مبانی جنگ نرم ویژه اصحاب رسانه و فرهنگ+پوستر

انتهای پیام/
نظر شما