سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۵۸۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
ثبت نام از داوطلبان که از صبح امروز سه شنبه آغاز شده به مدت 5 روز در محل وزارت کشور ادامه خواهد داشت.

ثبت‌نام از داوطلبان سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد/ عوامل مشارکت بالا در انتخاباتبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ثبت نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از دقایقی پیش در محل ساختمان وزارت کشور آغاز شد.

برپایه این گزارش، ثبت نام از داوطلبان از امروز(سه شنبه) به مدت 5 روز، فقط در محل وزارت کشور انجام می‌شود.

عباسعلی کدخدایی در جمع خبرنگاران در وزارت کشور گفت: طبق مصوبه‌ای که شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شده ثبت نام هایی که فاقد مدارک باشد اعتباری ندارد و مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و به نماینده شورا سپرده‌ایم اینها را تحویل نگیرد. به وزارت کشور گفته‌ایم براساس مصوبه مدارک را تحویل می‌گیریم.

وی افزود: مدارک را باید وزارت کشور ضمیمه کند و مورد تایید نماینده شورا نگهبان قرار گیرد. ما اعلام کردیم اینکه وزارت کشور مطالب دیگری را دنبال می کند ما نمی توانیم مانع شویم.

اگر برای کشورهای صاحب دموکراسی، انتخابات تنها برای تمشیت امور و تحقق اراده جمعی اکثریت مردم لازم است، صندوق رای برای نظام جمهوری اسلامی، معنا و کارکردی فراتر دارد؛ نظامی که با انواع دشمنی‌ها و کینه‌ورزی‌های عوامل تابلودار منطقه‌ای و جهانی مواجه است.

به گزارش ایرناپلاس، انتخابات نه فقط نقش ریل‌گذاری و جهت‌دهی سیاست‌ها و برنامه‌ها را دارد، بلکه فراتر از آن نماد مقبولیت و مشروعیت مردمی آن است که هر از چند سالی باید در بالاترین سطح ملی تکرار شود؛ از همین روی است که رهبر معظم انقلاب آن را «علاج دردهای کشور» می‌دانند و همواره فراتر از یک کنش سیاسی _ اجتماعی بر اهمیت آن تاکید می ورزند.

از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون، همه بزرگان و مقام‌های عالی نظام بر مشارکت گسترده و حداکثری آحاد مردم در انتخابات تاکید کرده‌اند؛ در چند ماهه اخیر نیز رهبری و رئیس‌جمهوری بارها حضور پرشور و گسترده را برای رویداد مهم انتخابات ۱۴۰۰ خواستار شدند و فراتر از نتیجه، بر برگزاری باشکوه آن تاکید کردند.

کارشناسان و صاحبنظران در خصوص عوامل و مولفه های تاثیرگذار بر میزان مشارکت و اقبال عمومی به انتخابات بر مولفه های چون رقابت، آگاهی و فهم صحیح جامعه از نیازهای اصلی و فرعی، صداقت نامزدها در بیان وعده ها، رقابت‌پذیری جریانها، چهره‌ها و نامزدها، برنامه‌ها و نگرش‌ها، گروه‌ها و شخصیت‌های مرجع، شرایط خاص داخلی، شرایط منطقه‌ای و جهانی تاکید کرده اند.


انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظر شما