جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۱۵۹۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
نماینده جنبش حماس در تهران، در همایش مردمی «فلسطین تنها نیست» که ۲۹ اردیبهشت در میدان امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: تا زمانی که صهیونیست به جنایات خود ادامه می‌دهد، نمی‌گذاریم خیال راحت و آسوده داشته باشد.
فلسطین امروز نه با سنگ بلکه با موشک می‌جنگد/نمی‌گذاریم صهیونیست خیال آسوده داشته باشدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همایش مردمی «فلسطین تنها نیست» با حضور صدها نفر از مردم تهران با هدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین، چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.

خالد قدومی: ما نمی‌گذاریم صهیونیست خیال آسوده داشته باشد

در این همایش خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران گفت: درودی مملو از معنویت و روحانیات مسجدالاقصی بر مردم ایران که مهد مقاومت و ایستادگی هستند و درود بر روح امام خمینی(ره) که قدس را محور مقاومت قرار داد و درود بر رهبر انقلاب اسلامی، این مومن مجاهد که باعث شد امروز امید به پیروزی از هر زمان دیگری بیشتر باشد.

وی در ادامه افزود: امروز شاهد موشک‌هایی هستیم که آسمان مناطق صهیونیستی را روشن کرده است. مقاومت جانانه ما پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را در هم می‌کوبد و موشک‌های مقاومت، آسمان سرزمین‌های اشغالی را در نوردیده و صهیونیست‌ها را مثل موش به داخل سوراخ‌ها کرده است.

خالد قدومی با بیان اینکه ما اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی ما را از صحنه خارج کند و تا زمانی که به جنایات خود ادامه می‌دهد، نمی‌گذاریم خیال راحت و آسوده داشته باشد، گفت: امروز رژیم صهیونیستی با پیشرفته ترین تجهیزات نظامی، مناطق مسکونی فلسطین را مورد هدف گلوله قرار می‌دهد اما من بشارت می‌دهم مردم فلسطین هیمنه اسرائیل را به خاک نشانده است.

وی بیان کرد: مقاومت عزم خود را جزم کرده تا اسرائیل و رژیم صهیونیستی را نابود کند. مطمئن باشید به زودی به فلسطین سفر خواهید کرد و نماز پیروزی را در قدس شریف همه با هم اقامه می کنیم.

نماینده جنبش حماس در پایان گفت: پیام ما به اسرائیل این است که ما ملت امام حسین(ع) و شهادتیم و بدانید خون شهدا و در راس همه، شهید سلیمانی به هدر نمی‌رود و جبهه مقاومت پیروز و رژیم صهیونیستی و اسرائیل نابود است.

امروز فلسطینی جدید پیدا شده، فلسطینی که نه با سنگ که با موشک می‌جنگد/ما نمی‌گذاریم صهیونیست خیال آسوده داشته باشد

سردار سلامی: بعد از حدود بیش از ۶۰ سال برای اولین بار هزاران موشک به سمت تل آویو شلیک شد

در ادامه مراسم فرمانده سپاه پاسداران سردار حسین سلامی سخنان خود را با سلام بر همه شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهیدان سرافراز مقاومت اسلامی در نقاط مختلف جهان به ویژه شهدای فلسطینی و همچنین با سلام بر قافله سالار شهیدان مقاومت، فرمانده رشید، بزرگ و جاودانه جهان اسلام، سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز کرد.

وی گفت: از میدان امام حسین(ع) تهران از طرف مردم سرافراز ایران به مردم فلسطین اعلام می‌کنم، قلب ما با شماست و همه ما امروز فلسطینی هستیم. ما در کنار شما و جوانان شما هستیم. هنگامی که موشک‌ قاسم و سجیل را به قلب پایتخت رژیم صهیونیستی شلیک می‌کنید ما با شما هستیم و هنگامی که با نگاه، پیکر مطهر شهیدان را بدرقه می‌کنید، هستیم و ما تا آخر با شما می‌مانیم. این عهد جاودانه و دائمی است.

سردار سلامی در ادامه با اشاره به اینکه این حادثه‌ای که اتفاق افتاده یک حماسه آسمانی و یک مائده از سوی خداوند بزرگ است، حماسه‌ای که روز قدس را به ماه قدس تبدیل کرد، بیان کرد: یکی دو سالی است که رژیم صهیونیستی با تصوراتی خودساخته و با خیالاتی باطل و اوهامی پریشان فکر می‌کرد از مرز تهدیدات عبور کرده و آسیب ناپذیر شده است و قضیه فلسطین در جهان اسلام به فراموشی سپرده شده و می‌تواند قدس را با آرامش پایتخت صهیونیست قرار دهد. آنها به سوریه حمله می‌کردند، در ایران ترور می‌کردند، با عامل خودفروخته خود در سیستم هسته‌ای ما خرابکاری می‌کردند، برای کشتی‌ها مزاحمت ایجاد می‌کردند، فکر می‌کردند واکنشی وجود ندارد و از مرز زوال عبور کرده‌اند ولی صحنه عوض شد و کشتی‌های آنها مورد هدف قرار گرفت. این ماجراهای مربوط به دو سه ماه پیش است. آنها می‌دانند چه اتفاقاتی افتاده است.

وی افزود: پس از خرابکاری هسته‌ای، کارخانه موشک‌سازی آنها با انفجاری مهیب روبرو شد و پالایشگاه حیفا منفجر شد و بزرگترین مجموعه دفاعی آنها به نام رافائل دچار آتش سوزی شد. همچنین چند روزی نگذشته بود که نزدیک فرودگاه بن گورین انفجاری رخ داد و مخازن آمونیاک آنان با نشت مواجه شد؛ آن پل ریخت و ده‌ها صهیونیست کشته شدند و لحظاتی بعد تاسیسات نظامی آنها تخریب شد و همه چیز تغییر کرد. امنیت رژیم صهیونیستی با شکستی بی سابقه مواجه شد.‌ فکر می‌کرد می‌تواند قدس را با آرامش پایتخت ابدی کند و محل انتقال سفارت شیطان بزرگ آمریکا قرار دهد.

سلامی اضافه کرد: دوباره چین و چروک افسردگی و پژمردگی به صورت صهیونیست‌ها بازگشت. امنیت ملی رژیم صهیونیستی با شکستی بی‌سابقه مواجه شد؛ اما این پایان ماجرا نبود. آغاز جلوه جدیدی از یک جهان بزرگ، جهان اسلام علیه اسرائیل بود. دوباره نگرانی وجود همه آنها را فرا گرفت.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: صهیونست‌ها در صحن مسجد الاقصی علیه مسلمانان و نمازگزاران وارد شدند و همچنین روستای شیخ جراح را به آتش کشیدند. شعله‌های خشم از قلب فلسطینیان قهرمان زبانه کشید و ماجرای عجیبی اتفاق افتاد. بعد از حدود بیش از ۶۰ سال برای اولین بار هزاران موشک به سمت تل آویو شلیک شد.

وی افزود: عسقلان آتش گرفت. شهرهای صهیونیستی با شراره‌های آتش موشک‌های فلسطینی هدف قرار گرفت و هیچ نقطه امنی برای آنان باقی نماند. آنچه که آنها به آن تکیه می‌کردند از گنبد آهنین تا سیستم‌های پاتریوت و همه آن سامانه‌هایی که پدافند ضد موشکی اسرائیل بودند با حجم وسیع موشک‌ها ناتوان مانده‌اند و تسلیم شده‌اند.

وی افزود: خود آنها مورد آسیب قرار گرفته اند، هیچ کس نتوانست به آنان کمک کند این اولین بار است اولین گروهی که اسرائیل را ترک کردند، آمریکایی‌ها بودند؛ دیگر آمریکایی‌ها نیز نمی‌توانند به فریاد اسرائیلی‌ها برسند. اولین بار بود که هیچ پروازی از روی هیچ کشوری به رژیم صهیونیستی صورت نگرفت. این اولین بار است که دریانوردی و هوانوردی رژیم صهیونیستی با اخلال مواجه شد. این اولین بار است که پایتخت رژیم صهیونیستی زیر باران موشک است.

سلامی تصریح کرد: این اولین بار است که همه صهیونیست‌ها درون پناهگاه هستند. این اولین بار است که آنها خود را در ساحل مدیترانه و در میان دریایی از آتش می‌بینند.

فرمانده سپاه پاسداران اضافه کرد: بنابراین همه آن رویا‌ها باطل شد همه آن کسانی که به رژیم صهیونیستی ملحق شده بودند و این تکیه گاه را تکیه گاه خود قرار داده بودند، همه آنها پشیمان شدند. همه سرافکنده شدند و سرخورده شدند.

سلامی در ادامه گفت: روح مقاومت و ایستادگی در پیکره امت اسلام جاری شد. قطعا امروز فلسطین در پایتخت کشور‌هایی که رژیم‌های آنها حامی اسرائیل بودند می‌درخشد.

شکست امروز اسرائیل نشانه شکست آمریکاست

وی ادامه داد: امروز مردم در فرانسه، انگلستان، هلند، استرالیا و آمریکا، جایی که تکیه گاه اصلی سیاسی و حمایت نظامی و امنیتی از رژیم صهیونیستی است، ده‌ها هزار بلکه صد‌ها هزار نفر به میادین آمده‌اند.

فرمانده سپاه اضافه کرد: پرچم فلسطین در سرزمین‌های آمریکایی برافراشته شده است. سیاست و محیط اجتماعی در کشور‌های غربی شکاف برداشته است.

سلامی با بیان اینکه قدرت شیاطین عالم ترک خورده، تاکید کرد:  آنها مغرب و غروب را تجربه می‌کنند. باور کنید این حقایق زمینی است و رویا نیست و احساس من نیست. درست است آرزوی ماست، اما واقعیت نیز هست. امروز صفحه زمین در حال تغییر است.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: فلسطین جدیدی پیدا شده است. فلسطینی که دیگر نه با سنگ بلکه با موشک می‌جنگد، یک فلسطین قوی که می‌تواند تمام تاسیسات صنعتی، همه پایگاه‌های هوایی اسرائیل را زیر آتش بگیرد.

سلامی تاکید کرد: ما اعلام می‌کنیم مثل همیشه حامی فلسطین هستیم. بدانید نبرد فلسطین فقط نبرده فلسطینی‌ها با اسرائیل نیست، این نماد نبرد مسلمانان با مستکبران عالم است.

وی افزود: فلسطین فقط فلسطین نیست. همه امت اسلامی است و اسرائیل، فقط اسرائیل نیست. همه جبهه استکباری غرب است. اگر آمریکا بیرون نریخته بود، اسرائیل این شکست را تحمل نمی‌کرد. شکست امروز اسرائیل نشانه شکست آمریکا است.

سلامی تاکید کرد: در جهان اسلام این یک واقعیت است و فلسطینی‌ها در مسیری هستند که اگر شهید شوند، لاله‌های مقاومت روییده است. نهال‌های مقاومت از مزار شهیدان فلسطینی می‌روید و پیشانی بند همه جوانان فلسطینی نقش می‌بندد.

فرمانده سپاه پاسداران همچنین در ادامه گفت: امروز فلسطین جهانی شده است. جغرافیای فلسطین فقط کرانه باختری و نوار غزه نیست. قلب همه مسلمانان و غیرمسلمانان عالم، امروز سرزمین فلسطین است.

وی تصریح کرد: آنها اگر عقب بنشینند شکست خورده‌اند و اگر ادامه هم بدهند باز هم شکست خورده اند، همان طور که آمریکا در منطقه شکست می‌خورد، آنان نیز محکوم به شکست هستند.

وی ادامه داد: اثری از قدرت و سیاست آمریکا نمی‌بینید. آمریکا افسرده است، عاجز و ناتوان است. در مقابل ایران زانو زده است و این ایران بزرگ است که برایش تعیین تکلیف می‌کند و مقابلش می‌ایستد.

فرمانده سپاه پاسداران در پایان گفت: اکنون مردم بزرگ ایران! مردم عزیز ایران که جان ناقابلم فدای این ملت عزیز، جان من و فرزندان من، جان من و هر آنچه را که دوست دارم؛‌ ای مردم عزیز درود خداوند بر شرف شما. باید بر غیرت، استقامت، صبر، نجابت، شکیبایی، استواری و عزت شما عزیزترین و مقتدرترین جامعه‌ای که در مقابل این قدرت‌های بزرگ زانو نزد ایستاد و دشمن را به تسلیم وادار کرد.

امروز فلسطینی جدید پیدا شده، فلسطینی که نه با سنگ که با موشک می‌جنگد/ما نمی‌گذاریم صهیونیست خیال آسوده داشته باشد

در پایان این همایش حجت الاسلام سیدمحسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیانیه‌ای که در محکومیت جنایات رژیم غاصب اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین صادر شده را قرائت کرد.

متن بیانیه به این شرح است؛

قال رسول الله(ص): من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس منهم
با سلام به پیشگاه پیامبر اکرم(صلّی‌ الله علیه و آله و سلّم) و فرزندان معصومینش و با درود به قطب عالم امکان حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه اروحنا له الفدا)
فلسطین طی روزهای اخیر شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد، در میان سکوت و بی تفاوتی مجامع بین المللی و سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر، مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین  به خاک و خون کشیده شده، خانه های آنها بمباران شده، سینه جوانان عزیز غیرتمند فلسطین که داغ ۷۳سال حصروآوارگی ومحرومیت را با خود دارد ، آماج گلوله هاگردیده و زنان و کودکان بی دفاع  مورد هجمه و تعرض بی رحمانه قرار می گیرند.
رژیم جعلی، کودک کش وخون آشام صهیونیست، ددمنشانه به این مردم مظلوم که صاحبان اصلی این سرزمین هستند تعرض کرده و به قدس شریف قبله اول مسلمانان جسارت می کنند.
البته مقاومت جانانه ملت فلسطین و جوانان غیرتمند نشان داده که دوران افول و فروپاشی این رژیم ددمنش فرارسیده است.
اگر چه بسیاری از دولت‌ها در برابر جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی سکوت کرده و با سکوت مرگبارشان شریک جرم این رژیم کودک کش شده اند اما ملت های مسلمان و آزاده جهان حتی در کشورهای غربی به دفاع ازمردم مظلوم فلسطین بپا خاستند.
ایران اسلامی و انقلابی که بیش از چهاردهه با الهام از مکتب حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) فریاد آزادی قدس شریف را سرداده اکنون نیز با تکیه به هدایت های امام بزرگوارو با پیروی از قائد عظیم الشان حضرت امام خامنه ای مدظله آزادی قدس شریف و حمایت از ملت فلسطین را از اولویت های خود دانسته و امروز مردم همیشه در صحنه تهران در میدان امام حسین(علیه السلام) اجتماع کرده اند تا این پیام را به ملت فلسطین اعلام دارند: که فلسطین تنها نیست.
ما آمده ایم تا با روح شهید قدس سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی وسایر شهدای جبهه مقاومت تجدید میثاق کنیم که تا آخرین قطره خون پای آرمان های امام و شهدا ایستاده ایم و با لطف الهی از ملت مظلوم و مقاوم فلسطین دفاع خواهیم کرد و پیام این تجمع رابا فریادی رسا اعلام می داریم.

۱-ملت فلسطین با مقاومت مثال زدنی خویش نشان داده که هرگز با رژیم غاصب اشغالگرقدس  سرسازش نداشته و نخواهد داشت. وحدت ویکپارچکی گروههای مقاومت فلسطین درنوار غزه وکرانه باختری وسایرمناطق خواب راحت را ازصهیونیستها ربوده است ضمن حمایت از انتفاضه جدیدفلسطین بر استمرار آن تاکید کرده وحمایت قاطع خویش را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می داریم.

۲-طرح ننگین معامله قرن و عادی سازی روابط حکام برخی کشورهای مدعی اسلام مانند عربستان، امارات و بحرین با رژیم اشغالگر قدس مایه شرمساری جهان اسلام گردیده است ما ضمن محکوم کردن اقدام ذلیلانه این کشورها اعلام می کنیم معامله قرن طرحی شکست خورده است و در این جنایت بر علیه ملت فلسطین شریک بوده و یقینا باید تاوان سنگین این جنایات را پرداخت نمایند.

۳-پرونده فلسطین وجنایات رژیم جعلی صهیونیستی باید همیشه باز و زنده بماند. جنایات رژیم اسرائیل غاصب و نسل کشی در فلسطین هلوکاست واقعی است که باید حامیان این رژیم جنایتکار خاصه آمریکای مستکبر پاسخگوی آن باشند.ضمن تقبیح بی تفاوتی شورای امنیت وسازمان ملل دربرابر این همه ظلم ، جنایات اسرائیل جنایتکارو اربابان آمریکایی او را به شدت محکوم می کنیم.

۴- سردمداران رژیم اسرائیل روزی شعار نیل تا فرات را سر می دادند و سودای سلطه بر ملت ها و کشورهای دیگر را در سر می پروراندند ولی اقتدار انقلاب اسلامی در حمایت از ملت فلسطین امروز اسرائیل را در درون سرزمین های اشغالی حبس کرده است ما به صهیونیست ها اعلام می کنیم برای مهاجرت هر چه سریعتر، از فلسطین اشغالی آماده باشید و بدانید امروز دست برتر با مقاومت است که موشک های آن گنبد آهنین و سامانه های دفاعی شما را شکست داده است اگر به سیاست های سلطه جویانه خود ادامه دهید و دست از پا خطا کنید تل آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد.

۵- شهادت مظلومانه عده ای دانش آموز در افغانستان توسط گروه های تروریستی پرورش یافته استکبار جهانی دلها را به درد آورد. ما ضمن اظهار همدردی با خانواده های مصیبت دیده اعلام می کنیم آمریکا وصهیونیستهادر تمامی جنایات بر علیه بشریت و خون هایی که مظلومانه ریخته می شود شریک هستند یقینا خون مظلومان افغانستان و فلسطین و سایر بلاد گریبان عاملان و حامیان این جنایات را خواهد گرفت و ما هم صدا با مردم مظلوم افغانستان این جنایات ضد بشری را به به شدت محکوم می کنیم.

۶-مردم انقلابی ایران در آستانه آزمونی بزرگ قرار دارند حضور در انتخابات تکلیف شرعی، وظیفه انقلابی است مردم عزیز ایران علیرغم تبلیغات سوء دشمنان بیرونی و نفوذی های داخلی با حضور در انتخابات ضمن مشارکت در تعیین سرنوشت خود با مشت محکم بر دهان یاوه گویان و اربابان خارجی آنان خواهد زد و در گام دوم انقلاب امید دشمنان را تبدیل به یاس و ناامیدی خواهد نمود.



مطالب مرتبط
نظر شما