جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۶۰۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
در آستانه سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع، آیین رونمایی کتاب «وهابیت در آینه حقیقت» نوشته مجید خسروآبادی چهارشنبه ٢٩ اردیبهشت ماه در محوطه روباز فرهنگ‌سرای بهمن برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیین رونمایی کتاب «وهابیت در آینه حقیقت» که در آستانه هشتم شوال سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع با مشارکت فرهنگ‌سراهای اخلاق و بهمن برگزار شد. در این مراسم احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، حجت‌الاسلام حسین اسکندری مدیر حوزه علمیه دارالسلام، محمود عباس زاده مدیر فرهنگی هنری فضاهای پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران و تعدادی از فعالان فرهنگی و مذهبی، جمعی از روسای فرهنگ‌سراهای تهران و تعزیه‌خوانان پیشکسوت حضور داشتند. 

در ابتدای مراسم احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سخنانی با اشاره به اینکه دین اسلام، دین کاملی است که می‌تواند به همه سؤالات و شبهات پاسخ دهد، افزود: کتاب «وهابیت در آینه حقیقت» و آثاری از این دست تاثیرگذاری خوبی دارند، چرا که توضیحاتی درباره تاریخچه وهابیت و شبهاتی که این فرقه در ذهن مخاطبان به ویژه مسلمانان ایجاد می‌کند، ارائه می‌کنند. 

جاودانی ادامه داد: قائلین به این فرقه و مروجان این فرقه برای نابودی ساختارهای فکری و نظام و باورهای دینی مسلمانان تلاش می‌کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام حسین اسکندری مدیر حوزه علمیه دارالسلام در توضیح متشابهات قرآن کریم عنوان کرد: این فرقه با استناد به متشابهات موجود در قرآن منحرف شدند و خداوند در قرآن می‌فرماید عالم محل آزمایش است و مردم فکر کردند ما رهایشان می‌کنیم. 

مجید خسروآبادی نویسنده کتاب «وهابیت در آینه حقیقت» نیز با بیان اینکه باید در سالروز واقعه غم‌انگیز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع اقامه عزا کرد، گفت: این کتاب به منظور ارائه پاسخ مستدل به شبهاتی نوشته شده که ممکن است فرقه ضاله وهابیت برای جوانان و نوجوانان به وجود آورد. 

وی داعش را چیزی جز زاییده اندیشه وهابیت ندانست و افزود: سعی شده در پاسخ‌گویی به شبهات، حتی‌الامکان از کتاب‌های اهل تسنن و مراجع مورد قبول وهابیت و مفتی‌های خودشان پاسخ مستدل ارائه شود. با توجه به صرف هزینه‌های سنگین برای ترویج وهابیت توسط عربستان سعودی، لازم است که مسئولان در این حوزه تلاش و همت بیشتری داشته باشند. 
 
در پایان این مراسم پس از پرده‌خوانی مرشد مجتبی حسن‌بیگی با عنوان «پرده‌خوانی علوی»، از کتاب «وهابیت در آینه حقیقت» رونمایی شد.

کتاب «وهابیت در آینه حقیقت» نوشته مجید خسروآبادی توسط انتشارات حدیث نینوا در ۱۳۵ صفحه در قطع وزیری و شمارگان ۳۰۰۰ نسخه روانه بازار نشر شده است.


نظر شما