پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۱۶۰۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
فرهنگ‌سرای گلستان ورک‌شاپ نقاشی با عنوان «ققنوس» را به مناسبت سی‌ونهمین سالروز آزادسازی خرمشهر در میدان نبوت تهران با مشارکت شهرداری منطقه ۸ برگزار می‌کند.
ورک‌شاپ نقاشی «ققنوس» در میدان نبوت تهرانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سعید رنجبریان رییس فرهنگ‌سرای گلستان با اشاره به سوم خردادماه، سی و نهمین سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان یک روز ملی گفت: بنابر فرمایشات امام خمینی(ره) ما نباید فتح‌های بزرگ مانند فتح خرمشهر را از یاد ببریم.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز فرمودند که حماسه مقاومت و آزادی خرمشهر حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان محسوب می‌شود و آزادی خرمشهر را باید به عنوان یک یادبود پرافتخار میهنی گرامی بداریم.

رنجبریان ادامه داد: عملیات بیت‌المقدس یکی از عملیات‌های بزرگ محسوب می‌شود که نه تنها در دفاع مقدس بلکه در سطح جهان مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ بیان کرد: حماسه سوم خرداد توانست نقشه استکباری جهانی را برهم زند و مسیر دفاع مقدس ما را تغییر داد.

وی گفت: اینک وظیفه ماست تا دستاوردهای این روز عزیز و بزرگ را به همه دنیا و به ویژه نوجوانان و جوانان خود نشان دهیم و از این رو فرهنگ‌سرای گلستان ورکشاپ نقاشی «ققنوس»  را با حضور ۴۰ هنرمند از اساتید و دانشجویان رشته نقاشی و گرافیک از ساعت ۱۶ تا ۱۹ روز سوم خردادماه در میدان نبوت  برگزار می‌کند.

در این ورک شاپ هر هنرمند دانشجو یک اثر خلق می‌کند که این آثار بصورت گروهی در نگارخانه گلستان به نمایش گذاشته می‌شوند.

رنجبریان در پایان گفت: همزمان با اجرای ورکشاپ یک نمایشگاه عکس از آثار عکاسان به نام کشور با مضمون آزادسازی خرمشهر و مقاومت به نمایش گذاشته می‌شود.

نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت از جمله اهداف برگزاری این برنامه است. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ تلفن‌: ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگيرند. 

نظر شما