پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۱۶۴۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کاروان شادی «فرهنگ‌سرای سیار زیارت» جشن بزرگی به مناسبت دهه کرامت در سراسر شهر تهران است که با مداحی،‌ تواشیح‌خوانی، قرائت زیارت خاصه و ... به مناطق مختلف شهر تهران سفر می‌کند.
کاروان شادی دهه کرامت در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران حرکت می‌کندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، از ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها تا تولد امام رضا علیه السلام در تقویم کشورمان به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است. این ایام فرخنده و مبارک برای مردم ایران که میزبان فرزندان امام موسی کاظم در دو شهر قم و مشهد هستند از اهمیتی دوچندان برخوردار بوده و همه ساله به این مناسبت مراسمات متعدد جشن و شادی برگزار می‌شود. 

فرهنگ‌سرای امید با مشارکت آستان قدس رضوی و شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا در این مناسبت بزرگ، جشن متفاوتی را در سرتاسر شهر تهران برگزار می‌کنند. از آنجا که شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های فراوانی را برای برگزاری مراسمات مذهبی و تجمعات به همراه داشته است، این ایام فرخنده با برپایی کاروان شادی و برگزاری جشن‌های خیابانی گرامی داشته می‌شود. 

ویژه برنامه «فرهنگ‌سرای سیار زیارت» مراسمی برای استقبال از ایام دهه کرامت و جاری کردن روحیه شادی و نشاط در شهر تهران است که از ۲۲ خرداد همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه، خواهر بزرگوار امام رضا آغاز شده و تا اول تیرماه در روز ولادت امام هشتم ادامه خواهد داشت. این کاروان سیار به مناطق ۲۲ گانه تهران رفته و با برگزاری مراسمات مداحی و تواشیح به جشن و شادی می‌پردازد. 

از جمله برنامه‌های مهم این کاروان می‌توان به نقاره‌زنی توسط خادمان حرم امام رضا، توزیع متبرکات آستان قدس رضوی در بین مردم، نورافشانی، قرائت زیارت خاص حضرت معصومه و امام رضا راس ساعت ۲۰ و ... اشاره کرد. 

براساس این گزارش برنامه حرکت کاروان شادی «فرهنگ‌سرای سیار زیارت» هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در میدان‌های مهم شهر تهران از جمله میدان انقلاب، میدان آزادی، میدان هفت تیر، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، میدان ولی عصر، میدان بهارستان، دریاچه چیتگر، میدان راه‌آهن و ... خواهد بود. 
نظر شما