سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۶۶۹۶
|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) نسخه ای از تابلوی نقاشی «شرط توحید» اثر حسن روح الامین از طرف بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) به معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) اهدا شد.
نسخه ای از تابلوی «شرط توحید» به آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اهدا شد
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر ، به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) نسخه ای از تابلوی نقاشی «شرط توحید» اثر حسن روح الامین از طرف بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) به معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) اهدا و در موزه آستان مقدس فاطمی به نمایش گذاشته شد.
این اثر که به سفارش بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) تولید شده است صحنه بیان حدیث قدسی سلسله الذهب توسط امام رضا(ع)در نیشابور را به تصویر کشیده است.
حسینی کاشانی که به نمایندگی از بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اهداء این اثر حضور داشت، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده از هنر برای معرفی دین به صورت ملموس برای اقشار مختلف جامعه است تا سطح معنوی مردم ارتقاء پیدا کند.
وی با بیان اینکه هنرمندان متعهدی داریم که هنر خود را در اختیار ترویج معارف اهل بیت(ع) قرار داده اند، افزود: بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) از ظرفیت هنرمندان کشور استفاده کرده و هنرمندان نقاش را دعوت کرده تا احادیث مشهور امام رضا (ع)را در قالب نقاشی به تصویر بکشند.
وی افزود: حدیث سلسله الذهب یکی از مفاهیمی بوده که سعی شده با استفاده از هنر نقاشی به تصویر کشیده شود و تا الان ۵ هنرمند کارهایی را ارائه کرده اند که یکی از بهترین آثار اثر استاد روح الامینی است که در ابعاد ۳ در ۱.۹۶ متر با تکنیک رنگ روغن در مدت زمان ۴.۵ ماه این صحنه را به تصویر کشیده است.
وی با بیان اینکه امیدواریم مردم هم بتوانند با این اثر ارتباط بر قرار کنند، ادامه داد: اصل این اثر توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد و یکی از نسخه‌های این اثر توسط بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) به آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها اهدا شده است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس، در این مراسم نشر معارف با استفاده از آثار هنری را بسیار تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: امیدواریم هنرمندان هرچه بیشتر وارد این وادی شوند و از هنرشان در مسیر نشر معارف اهل بیت(ع) بیشترین استفاده را ببرند؛ زیرا این امور علاوه بر آثار مادی آثار معنوی زیادی هم برایشان به دنبال دارد.

نسخه ای از تابلوی «شرط توحید» به آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اهدا شد
نظر شما