جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۹
کد خبر: ۱۱۶۷۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
همزمان با دهه کرامت کتاب عکس «خواهر خورشید» مجموعه ای مصور از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حاصل ۱۵ سال عکاسی امیر حسامی‌نژاد هنرمند عکاس قمی منتشر شد.
انتشار نخستین کتاب عکس حرم حضرت معصومه(س) با نام «خواهر خورشید»
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با دهه کرامت کتاب عکس «خواهر خورشید» مجموعه‌ای مصور از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حاصل ۱۵ سال عکاسی امیر حسامی‌نژاد، هنرمند عکاس قمی منتشر شد.

این کتاب شامل ۲۲۳ عکس از صحن و سرا، مراسمات حرم، گنبد و بارگاه، ضریح و رواق‌های داخلی حرم مطهر از سال ۸۴ تا ۹۹ به زودی رونمایی می‌شود. همچنین ۴۹ قطعه عکس قدیمی که بعضا برای اولین بار در کتاب عکس «خواهر خورشید» منتشر می‌شود و اولین عکس هوایی این بارگاه مطهر که در سال ۱۳۱۴ ثبت شده نیز در این مجموعه گنجانده شده است.

کتاب عکس «خواهر خورشید» در ۲۱۶ صفحه به صورت نفیس با بهترین تکنیک‌های چاپ و بهترین کاغذ، بهترین چاپ و .... به انتشار درآمده است که به صورت خشتی با جلد سخت و جعبه نفیس عرضه خواهد شد.

پرداختن به زائر و ملیت‌ها و مراسمات حرم و گنبد و بارگاه در فصل‌های مختلف از شاخصه‌های این کتاب عکس است.

این کتاب را انتشارات نقش چاپ کرده و کلیه کارهای فنی از جمله لیتوگرافی و چاپ و صحافی بخاطر حمایت از سرمایه‌های فرهنگی استان، در قم انجام شده است.

لازم به ذکر است که حرم امام رضا علیه السلام بیش از ۳۰ جلد کتاب عکس برای ثبت زیبایی‌ها و هنر معماری و مردم شناسی در ادوار مختلف دارد در عین حال حرم مطهر حضرت معصومه(س) هیچ کتابی نداشته و این هنرمند عکاس با هزینه شخصی و بدون حمایت هیچ ارگانی، این کتاب را به صورت نفیس چاپ کرده است.

خاطرنشان می‌شود، طراحی نشان واره کتاب را استاد ناصر طاووسی که از بهترین‌های خطاطی کشور هستند انجام داده و طراحی جلد نیز توسط استاد مسعود نجابتی طراح گرافیست و از بهترین‌های تایپوگرافی کشور در کانون هنر شیعی انجام شده است.
برچسب ها: عکاس ، کتاب مصور
نظر شما