جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۷۰۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
آلبوم موسیقی «شاید هرگز تو را نبینم» به آهنگسازی صبا علیزاده از روز پنجشنبه هفدهم تیر در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.
«شاید هرگز تو را نبینم» شنیدنی می شود/ روایت شاعرانه صبا علیزاده
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آلبوم موسیقی «شاید هرگز تو را نبینم» به آهنگسازی صبا علیزاده پنجشنبه ۱۷ تیر در پلتفرم‌های جهانی موسیقی منتشر خواهد شد.

«شاید هرگز تو را نبینم» که توسط نشر سیمرغ واقع در هامبورگ آلمان به صورت نسخه‌ دیجیتال و صفحه‌ی گرامافون منتشر می‌شود دومین اثر از این آهنگساز است و شامل ۹ قطعه می‌شود.

بر اساس این گزارش به نقل از مهر ، در توضیحات تکمیلی این آلبوم آمده است:

صبا علیزاده در این آلبوم نیز همانند اثر قبلی‌اش علاوه بر موسیقی الکترونیک، از ساز کمانچه بهره برده و علاوه بر آن یک قطعه را با همکاری روژین شرفی (آهنگساز الکترونیک) ساخته و پرداخته است.

آندریاس اشپکتل هم که پیش از این در کنسرت «یادهای پراکنده» به عنوان نوازنده و خواننده حضور داشت، در دو قطعه از آلبوم تازه‌ صبا علیزاده به عنوان خواننده شرکت کرده است.

«شاید هرگز تو را نبینم» شنیدنی می شود/ روایت شاعرانه صبا علیزاده

هر یک از قطعات آلبوم «شاید هرگز تو را نبینم» علاوه بر فضای موسیقایی متفاوت، روایت داستانی و صوتی خاص خود را دارند. به عنوان مثال در قطعه‌ «سکوت‌های در میان»، آهنگساز با انتخاب و برش سکوت‌های بین سخنرانی‌ سیاست‌مداران دوران رایش سوم (نازی ها) و پخش دوباره‌ آنها در بناهای معماری همان دوران و ضبط طنین این صداها تلاش کرده تا قطعه‌ای تازه خلق کند که فضایی ملانکولیک و تأثیرگذار ایجاد کرده است.

«شاید هرگز تو را نبینم» به کتاب شعری شباهت دارد که صبا علیزاده آن را طی ۲ سال سروده است.

همزمان با انتشار نسخه دیجیتال و صفحه‌ی گرامافون، نسخه‌ صوتی این اثر در سامانه های داخلی دانلود قانونی آثار موسیقایی هم هم قابل دسترسی است.

به زودی لوح فشرده‌ آلبوم نیز در ایران با همکاری کارگاه نوفه منتشر خواهد شد که اخبار آن متعاقباً اعلام می‌شود.
نظر شما