جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۱۷۱۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
رئیس فرهنگسرای سرو برنامه‌های این مرکز در هفته عفاف و حجاب را تشریح کرد. این مرکز با بیش از 20 برنامه فرهنگی هنری، فرهنگ عفاف و حجاب را ترویج می‌کند.

‌ استقبال از هفته عفاف و حجاب با برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری در فرهنگسرای سروبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رویا فتحی، مدیر فرهنگی هنری منطقه 6 و رئیس فرهنگسرای سرو ضمن اشاره به سیاست کاری این مرکز گفت: از 21 تا 27 تیرماه هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است. فرهنگسرای سرو براساس ماموریت سازمانی و رسالت کاری خود در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که توجه، تبیین و ترویج موضوع عفاف و حجاب در سطحی گسترده و همگانی است، اقدام به طراحی و برگزاری چندین ویژه برنامه کرده است.

وی اضافه کرد: این مرکز تلاش می‌کند با برگزاری برنامه‌های مختلف، کمک‌ گرفتن از کارشناسان حوزوی و دانشگاه، استفاده از ظرفیت‌های هنر، زیبایی‌های ناگفته عفاف و حجاب را به جامعه معرفی کرده تا از این طریق، شهروندان را به این مقوله بسیار مهم تشویق کند.

فتحی با اشاره به نامگذاری هفته عفاف و حجاب از سوی این مدیریت فرهنگی گفت: در این راستا، برنامه‌های فرهنگسرای سرو به مناسبت هفته عفاف و حجاب با عنوان «فارغ از نظر» و با شعار «حیا،‌ تجلی صفات انسانی» برگزار خواهد شد. عنوان این برنامه‌ها به‌گونه‌ای انتخاب شده است که نشان‌دهنده محتوای برنامه به صورتی علنی نیست بلکه به شیوه‌ای هنرمندانه و غیرمستقیم به موضوع عفاف و حجاب توجه دارد.

او برنامه‌های فرهنگسرای سرو در هفته عفاف و حجاب را معرفی کرد: همزمان با هفته عفاف و حجاب و برای گرامیداشت هر چه بهتر این ایام، فرهنگسرای سرو، بیش از 20 برنامه متنوع را طراحی و تدارک دیده است؛ این برنامه‌ها با 2 هدف کلی جریان‌سازی برای تناسب پوشش افراد جامعه با ارزش‌های ایرانی و اسلامی و هم‌چنین ترویج و تقویت حیا در جامعه طراحی شده و در طول این ایام با بهترین کیفیت برگزار خواهد شد.

جشنواره «مد و لباس ایرانی» برپا می‌شود

رئیس فرهنگسرای سرو از برگزاری جشنواره «مد و لباس ایرانی» خبر داد و گفت: فرهنگسرای سرو در هفته عفاف و حجاب جشنواره «مد و لباس ایرانی» را با هدف شناسایی نخبگان حوزه طراحی لباس و توانمندسازی آنان برای تولید الگوها و لباس‌هایی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی برگزار می‌کند. این جشنواره مطابق با مبانی تمدن نوین اسلامی با مخاطب هدف جوانان، همزمان با هفته عفاف و حجاب آغاز به کار کرده، و  در مهرماه به کار خود پایان خواهد داد.

جشنواره بانوی ایران زمین

فتحی از همکاری فرهنگسرای سرو با رادیو در هفته عفاف و حجاب خبر داد و گفت: مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 با برگزاری جشنواره  «بانوی ایران زمین» به استقبال هفته عفاف و حجاب رفته است. این مسابقه در دو قالب تولید نمایش رادیویی و تولید برنامه ترکیبی رادیویی با موضوع حیا برگزار می‌شود. این جشنواره با محوریت موضوعات نظیر حیا، آثار فردی و اجتماعی آن، عفاف، حجاب، مصونیت و حریم فردی، عفاف، حجاب و زندگی فردی و اجتماعی، عفاف، حجاب و حقوق شهروندی برگزار می‌شود و نفرات برتر آن همزمان با میلاد نبی مکرم اسلام معرفی خواهند شد.

پادکست‌های «حورا» و تبیین مقوله حیا

وی توجه به مقوله حیا در جامعه را مهم برشمرد و از طراحی برنامه‌ای در این زمینه خبر داد: مجموعه پادکست‌های «حورا» دیگر اقدام فرهنگی فرهنگسرای سرو در تبیین دقیق موضوع عفاف و حجاب و نهادینه‌سازی مقوله مهم حیا است. این مجموعه پادکست به بررسی موضوعاتی از جمله حیاء نفسانی، حیاء ایمانی و نیز آثار حیا در زندگی فردی و اجتماعی، حیاء در قرآن و احادیث و روایات و آموزه‌های دینی می‌پردازد. دکتر لاله افتخاری و دکتر فیاض‌بخش از جمله چهره‌هایی‌‌ هستند که در این مجموعه پادکست به بررسی موضوعات مهم حوزه عفاف و حجاب پرداختند.

شهدا درباره عفاف و حجاب چه می‌گویند؟

مدیر فرهنگی هنری منطقه 6 توجه به وصیت‌نامه شهدا در موضوع حجاب را چراغ راهی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری در این زمینه دانست و گفت: ویژه برنامه «حیا، عفت و تحکیم خانواده» به بازنشر و بازخوانی وصیت نامه شهیدان با موضوع حجاب و عفاف در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد. تولید محتوای مستدل و مستند از وصایای شهدا در مورد حجاب و عفاف و وصیت نامه از جمله بخش‌های مهم این ویژه برنامه است.

وی در پایان با اشاره به دیگر برنامه‌های مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 در هفته عفاف و حجاب گفت: از جمله دیگر ویژه برنامه‌های فرهنگسرای سرو به مناسبت هفته عفاف و حجاب می‌توان به ویژه برنامه «بانوی موفق» شامل گزیده بیاناتی از مقام معظم رهبری(مدضله العالی) در موضوع عفاف و حجاب، «حجاب در آیینه ملل»، «مسئله حجاب در اندیشه شهید مطهری» و «معرفی کتاب با موضوع عفاف و حجاب» اشاره کرد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه های هفته عفاف و حجاب می توانند به فضاهای مجازی فرهنگسرای سرو مراجعه کنند و یا با شماره 88881879 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظر شما