جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۱۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
مراسم رونمایی از اپلیکیشن «همدم» دیروزدر مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی «تبیان» با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، مراسم رونمایی از اپلیکیشن «همدم» صبح امروز در موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی «تبیان» با حضور محمدباقری قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغاتی اسلامی رونمایی شد.

 همزمان با اول ذی‌الحجه و سالروز مبارک ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که به نام «روز ازدواج» نامگذاری شده‌است، از اپلکیشن «همدم» به عنوان اولین نرم‌افزار رسمی و دارای مجوز در امر همسریابی و مشاوره ازدواج در موسسه فرهنگی رسانه‌ای تبیان رونمایی شد.

اپلیکیشن «همدم» در امر همسریابی رونمایی شد




در این مراسم که در صبح 21 تیرماه برگزار شد کمیل خجسته مدیرعامل موسسه رسانه‌ای تبیان، ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان این برنامه مساله ژئوپولیتیک جدیدی که انقلاب اسلامی درگیرش شده‌است را شبکه‌ها نامید.

وی با تشکر از توصیه‌های دکتر قالیباف، حجت‌الاسلام قمی و دکتر گلزاری درباره سایت «همسان‌گزینی» موسسه تبیان که بیش از این در امر همسریابی در این موسسه فعال بود گفت:«سایت همسان گزینی 3700 ازدواج بدون طلاق را در کارنامه خود ثبت کرد اما به دلیل محدودیت توان توسعه خودش را نداشت و برای 13 میلیون مجرد در سن ازدواج، رشد زیاد طلاق و کاهش ازدواج و افزایش تجرد قطعی که از جمله مشکلات کشور است سایت همسان‌گزینی راضی کننده نبود. لذا با کمک ابزارهای نوین و فناوری‌های جدید و علم روز روانشناسی تصمیم گرفتیم همدم را به عنوان سکوی تسهیلگری ازدواج راه‌اندازی کنیم.»

خجسته در ادامه جوانی را دوره تشکیل هویت فرد در خانواده دانست و گفت که باید این فردیت به زوجیت برسد  تا راه آرامش و کمال برای افراد را فراهم کند. خانواده سالم، پیشران پیشرفت جامعه است.

وی درباره تهاجم به نهاد خانواده در جهان گفت:« خانواده نقطه تهاجم شیطان است و طاغوت امروز در تلاش است مفاهیم و کلیشه‌های خودش را در قالب اسناد فرامرزی و ابلاغهای بین‌المللی مانند سند توسعه پایدار و 2030 تحمیل کند تا انسان شایسته خودش را بسازد. دعوا همین جاست. مقام معظم رهبری در شهریور99 فرمود دیگر رقابت بر سر انسان شایسته است و محور این موضوع مادر، معلم و خانواده است و محل تقابل، تلاقی و تقاطع این نبرد است. آنها نیز در این سه حوزه ورود جدی کرده‌اند تا کودک و آینده ساخته شود. این که در این نبرد چه کسی برنده می‌شود حتما به رفتار ما برمی‌گردد. ما هم باید انسان خودمان را بسازیم.

 تلاش ما به عنوان عضو کوچکی از خانواده انقلاب این است با تکیه بر عقلانیت انقلاب اسلامی و نگاه به فناوری روز و تکیه و نگاه به لبه علم تلاش کنیم خدمات فناورانه مبتنی بر علوم انسانی و نگاه عقلانیت انقلاب اسلامی ارائه کنیم تا هم زندگی مردم تسهیل شود و هم آینده خوبی برای کشور رقم بخورد.

حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  در مراسم بهره برداری از پلت فرم همدم گفت: در یک جمله بگویم که ما خانواده را جدی گرفتیم و این را مقتضای حکمت می دانیم.در گام دوم انقلاب رکن اصلی را خانواده می‌دانیم، عالم در حال تغییر است و کسی که تغییر را نمی بیند و حس نمی کند نمی تواند مطابق با واقعیات عمل کنند .

حجت الاسلام قمی اظهار داشت:  پیرمرد و پیر زنی را در کرج می‌شناسم که ۲۶۵ زوج را به هم رسانده بودند ،کار آنها نسبتا موفق بود و می‌توان به این افراد کمک کرد سرمایه‌های محله را می‌توان به نگاه‌های جدید پیوند زد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در سازمان تبلیغات اسلامی معتقدیم که باید خانه و خانواده را به صورت جدی دنبال کرد، به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا این پلتفرم را راه‌اندازی کردیم. کار همدم بسیار ارزنده است اما ما دراین جلسه داریم از یک اهتمام و ضرورت رونمایی می‌کنیم اما تا به یک جریان بزرگ و حمایت و همراهی مردم منجر شود راه طولانی در پیش است.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از پلتفرم همدم گفت: همانطور که در عزاداری‌ها فرهنگ اهل بیت را زنده نگه می‌داریم باید بدانیم، فرهنگ اهل بیت این است که فرزند زمان خود باشیم. پلتفرم همدم یعنی اینکه فرزند زمان خویش هستیم.

وی ادامه داد:  با این پلتفرم با کمترین هزینه بیشترین کار با عدالت و با خطای کم انجام می‌شود .به جای اینکه سازمان‌های بزرگ پرهزینه و پرخرج این کار را انجام دهند یک پلت‌فرم این کار را انجام می‌دهد.
قالیباف با تاکید بر اهمیت خانواده و معنویت گفت : غرب نیز به دنبال بازگشت به خانواده است ، خانواده بستر رشد و تعالی انسان‌ها است. خانواده کانون تولید و تبادل پایدار و بی دریغ محبت است.
 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:  محبت خانواده را پایدار نگه می دارد پول و مسکن عامل پایداری خانواده نیست. کانون محبت در خانواده زن است.

 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زن ستون خانواده است گفت:  الگو، شکل و نحوه تربیت را زنان جامعه رقم می زنند، زنان نماد اخلاق و مهربانی هستند.
رئیس مجلس تصریح کرد:  اگر امروز چنین تحولی را در جامعه می‌خواهیم باید به زنان توجه داشته باشیم، برای داشتن خانواده پایدار باید به زنان توجه کرد.

 محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از پلتفرم همدم گفت: همانطور که در عزاداری‌ها فرهنگ اهل بیت را زنده نگه می‌داریمباید بدانیم، فرهنگ اهل بیت این است که فرزند زمان خود باشیم. پلتفرم همدم یعنی اینکه فرزند زمان خویش هستیم.

 وی ادامه داد:  با این پلتفرم با کمترین هزینه بیشترین کار با عدالت و با خطای کم انجام می‌شود .به جای اینکه سازمان‌های بزرگ پرهزینه و پرخرج این کار را انجام دهند یک پلت‌فرم این کار را انجام می‌دهد .

قالیباف با تاکید بر اهمیت خانواده و معنویت گفت : غرب نیز به دنبال بازگشت به خانواده است ، خانواده بستر رشد و تعالی انسان‌ها است. خانواده کانون تولید و تبادل پایدار و بی دریغ محبت است.
 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:  محبت خانواده را پایدار نگه می دارد پول و مسکن عامل پایداری خانواده نیست. کانون محبت در خانواده زن است.
 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زن ستون خانواده است گفت:  الگو، شکل و نحوه تربیت را زنان جامعه رقم می زنند، زنان نماد اخلاق و مهربانی هستند.
رئیس مجلس تصریح کرد:  اگر امروز چنین تحولی را در جامعه می‌خواهیم باید به زنان توجه داشته باشیم، برای داشتن خانواده پایدار باید به زنان توجه کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:  در انقلاب اسلامی زحمات زیادی را کشیدیم و افتخارات بزرگی را در زمینه توجه به زنان به دست آوردیم، امروز بالای ۸۰ درصد زنان از نعمت سواد برخوردارند و بیش از ۴۰ درصد آن ها در دانشگاه ها تحصیل کرده اند. سوال اصلی این است که آیا توانستیم نتیجه مورد نیاز را در خانواده به دست آوریم؟
 قالیباف ادامه داد:  زمانی که  در مورد اقتصاد و یا صنعت صحبت می کنیم زنجیره وار به آن نگاه می کنیم. خانواده نیزیک زنجیره است و باید همه چیز به صورت زنجیروار مورد توجه قرار گیرد.
 رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : نقش زنان آنقدر مهم است که همه ما مردان از نوزادی و کودکی تا زمان پیری از  چهار زن تاثیر می پذیریم.  که در زندگی ما تاثیرگذار هستند و هر مردی که به این ۴ زن در زندگی توجه نکند پیشرفت نمی کند. اولین زن به عنوان مادر ، دومین زن به عنوان خواهر، سومین زن به عنوان همسر و چهارمین زن به عنوان دختر.امروز وقتی نگاه می‌کنم می‌بینم که دختر من نقشی را در زندگی من دارد، که همسر و خواهرم چنین نقشی را نمی توانند داشته باشند.
وی تاکید کرد:  در خانواده نیز محور اصلی زنان هستند، متاسفانه امروز در مسیر ازدواج مشکلات زیادی وجود دارد شامل مشکلات فرهنگی، اقتصادی و  رفتاری که باید حل شود، قبول دارم که یکی از مشکلات و مهم ترین چالش  ازدواج مشکلات اقتصادی است من به عنوان یک مدیر باید در مقابل افزایش هزینه‌های زندگی پاسخگو باشم. ما بد عمل کردیم و کارنامه قابل قبولی در این زمینه نداریم این نقطه ضعف ماست.
وی با بیان اینکه  اقتصاد مهم است ولی همه زندگی نیست گفت: پنج سال اول زندگی دوران پرچالشی است باید با برنامه‌ریزی دقیق در بخش‌های مختلف در این مسیر به جوانان کمک کرد.

 وی ادامه داد زمانی که در این برنامه حضور یافتنم کل پلتفرم را مورد بررسی قرار دادم. مطمئن باشید انتخاب صحیح، آگاهانه و توأم با عقلانیت در شرایطی که جوانان در سن ازدواج در اوج احساس هستند بسیار مهم است. این پلتفرم، در کنار آن مشاوران مسلط و متدین که زیست مومنانه دارند و فرزند زمان خود هستند،  کمک کننده است.
 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر جایی که کار می کنم به چهار رویکرد توجه دارم؛ شفاف سازی،هوشمند سازی، مردم سازی و کارآمد سازی، پلت فرم همدم هر چهار کار را با هم انجام می‌دهد.
وی ادامه داد:  هر کاری که با توجه به این ۴ رویکرد رویکرد انجام شود، موفق خواهد بود.
در ادامه مراسم رونمایی از پلتفرم همدم، دکتر گلزاری مشاور پروژه همدم نیز ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: با تحقیقات به نتیجه رسیدیم هر استانی که خانواده در آن درست تشکیل شود؛ مشارکت سیاسی و امنیت در آن بالاتر، تعداد زندانی در آن کمتر و رشد تحصیلی بیشتری نیز دارد. اگر دنبال آرامش و امنیت ملی هستیم باید خانواده را جدی بگیریم.
دکترگلزاری در ادامه گفت: در 20 سال اخیر  بالارفتن تعداد مجردها بسیار زیاد بوده‌است. ما در حال حاضر 13 میلیون مجرد زیر 35 سال که 5 میلیون آقا و 8 میلیون خانم هستند داریم. 30 درصد خانم‌‌های زیر 30 سال ما مجرد هستند و آمار تجرد قطعی در خانم‌های ما بسیار بالا رفته‌است. چرا ازدواج رخ نمی‌دهد.
دکتر گلزاری افزود: یکی از علل عدم ازدواج شیوه‌های سنتی همسریابی دیگر جواب نمی‌دهد. چون در ازدواجهانی سنتی کنشگر پدر و مادر بودند در حالیکه در ازدواج مدرن جوانان خودشان کنشگر و آغازگر ازدواج هستند. اما چون فرهنگ ما دینی ست و اقتصاد جوان‌های ما وابسته به خانواده است بازهم برای ازدواج به خانواده بر می‌گردند. همین است که می‌بینیم بسیاری از جوانان افراد خوب و با خانواده‌ای هستند اما ازدواجی رخ نمی‌دهد.
دکترگلزاری در خصوص سایت‌های همسریابی مختلف تصریح کرد:700 سایت همسریابی غیرقانونی وجود دارد که نامتناسب با فرهنگ جامعه گسترش پیدا کرده‌است. چون تقاضا زیاد است. پس حتما باید جایی باشد که هم رضایت خانواده و هم کنشکری آنها و جوانان همزمان وجود داشته باشد.
در سایت همدم غربالگری با آزمونهای تخصصی رخ می‌دهد که در هیچ موسسه دیگری وجود ندارد تا اختلالات شخصیتی توسط مشاوران مشخص شود. همچنین در همدم خود فرد انتخاب‌های متعددی می‌تواند انجام دهد. اما برخلاف باقی سایت‌ها که شبیه بازار عمل می‌کنند. انتخاب‌ها نباید همزمان باشد.
ما بهترین انتخاب از نظر خودمان را به او پیشنهاد می‌دهیم و او اگر نپسندید ضمن تایید اینکه پیشنهاد اول نزدیک پیشنهاد از سوی ماست مورد بعد را معرفی می‌کنیم
دکتر گلزاری در پایان در خصوص نقش مشاوران جوان در همدم نیز گفت: در همدم مشاوران ازدواج بسیار نقش دارند و مشاور حتما باید کسی باشد که سلیقه و حرفهای جوان را بفهمد. این قسمت همدم نیازمند 50 تا 100 مشاور دانش آموخته‌است که نیازمند بودجه نیز است که اگر انجام شود این زنجیره محکم‌تر خواهد شد که امیدواریم با حمایت‌ها محقق شود.
....
پلتفرم «همدم» سامانه فراگیر همسان‌گزینی تبیان است که با استفاده از شیوه‌های نو در بستر تلفن همراه طراحی شده‌است. این پلتفرم قرار است پاسخگوی نیاز جوانان و خانواده‌ها در امر ازدواج باشد و در راستای تحکیم ازدواج و خانواده به عنوان دستیار عمل نماید.

همدم با 4 سرویس مهم «همدم‌یاب» برای مجردها، خدمات مشاوره‌ای به شکل تلفنی و حضوری، آزمون‌های روانشناسی، خودآگاهی و سازگاری و مجله آنلاین و محتواهای آموزشی در قالب، فیلم، پادکست، اینفوگرافیک و مقالات مختلف در دسترس جوانان و خانواده‌ها خواهد بود و جوانان مجرد متقاضی ازدواج را از ابتدای تصمیم‌گیری برای ازدواج تا 4سال پس از آن همراهی خواهد کرد.

این اپلکیشن هم‌اکنون در بازارها و مارکت‌های تلفن همراه قابل دسترسی است.

 

نظر شما