جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۳
کد خبر: ۱۱۷۲۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
گروه هم آوایی بین‌المللی الغدیر تهران در آستانه فرارسیدن عید سعید قربان و عید سعید غدیرخم نماهنگ «عیدآقایی» را با همراهی کارگران ایرانی پیش روی مخاطبان قرار داد.
انتشار عیدانه موسیقایی یک گروه قرآنی با همراهی کارگران ایرانیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، هادی نصیری سرپرست گروه هم آوایی بین‌المللی الغدیر تهران در گفتگویی ضمن اشاره به تازه‌ترین تولیدات موسیقایی خود در حوزه آثار مذهبی و آیینی بیان کرد: بعد از انتشار نماهنگ «بدرتوس» که چندی پیش به مناسبت میلاد حضرت رضا (ع) در اختیار علاقه مندان قرار گرفت، تصمیم به انتشار قطعه‌ای متفاوت گرفتیم که در قالب عنوان «عید آقایی» به مناسبت فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر خم منتشر می‌شود.

وی افزود: در این اثر موسیقایی که نماهنگ آن در فضایی متفاوت با حضور کارگران شریف و زحمتکش کشورمان که در حوزه تولید محصولات ایرانی فعالیت می‌کنند، تلاش کردیم مطابق با شعار سال ۱۴۰۰ که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها انتخاب شده، فضایی را ایجاد کنیم که اجرای یک اثر مذهبی ترکیب یافته با موضوع تولید ایرانی باشد. فضایی که با حضور کارگران عزیزمان برای ما موجب تولید اثری شد که فکر می‌کنم در برگیرنده حال و هوایی شاد و نشاط بخشی باشد.

سرپرست گروه هم آوایی الغدیر تهران بیان کرد: طی سال‌های اخیر کارگران شریف کشورمان به دلیل شرایط اقتصادی موجود در پرفشارترین وضعیت ممکن قرار دارند که اگر تلاش و کوشش آنها نبودند معلوم نبود وضعیت تولید در کشور به چه سرنوشتی دچار می‌شد. از این رو ما تلاش کردیم با ورود به یک فضای صنعتی و فیلمبرداری یک کلیپ آیینی که مرتبط با عید سعید غدیر و عید سعید قربان است، به سهم خود در انعکاس فعالیت آنان و همچنین قدردانی از کارگران تلاشگر ایرانی گام‌هایی را برداریم. به هر حال اکنون کارگاه‌ها و کارخانه‌های ما در یک فضای خشک صنعتی هستند که آنچنان تلاشی هم برای ایجاد روحیه و نشاط برای آنها نمی‌شود، بنابراین فکر می‌کنم چنین فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند هم در ایجاد نشاط و هم افزایش راندمان کارهای یک واحد تولید موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر نصیری در معرفی برخی از عوامل اجرایی نماهنگ «عیدآقایی» گفت: احسان جوادی شاعر، نیما نورمحمدی تنظیم کننده، حسن صفری میکس و مسترینگ، محمد امین فکری کارگردان برخی از عوامل تولید و تهیه این نماهنگ را تشکیل می‌دهند.

گروه هم‌آوایی بین‌المللی «الغدیر» تهران از گروه‌های همخوانی ممتاز در حوزه تولید آثار موسیقایی ملی و مذهبی است که تاکنون بیش از ۵۰ قطعه تولید و منتشر کرده است. این گروه از جمله مجموعه‌هایی است که با هدف ترویج فرهنگ آیینی و ملی تولیدات خود را در فضای مجازی به طور کامل منتشر و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار می‌دهند.



نظر شما