پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۶
کد خبر: ۱۱۷۳۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
گفت‌وگو با دبیر جشنواره رادیویی «بانوی ایران زمین»:
جشنواره سراسری رادیویی «بانوی ایران زمین» با هدف توجه به مقوله عفاف و حجاب در قالب هنر صدا و نمایش رادیویی به همت فرهنگسرای سرو آغاز به کار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، اولین دوره جشنواره سراسری رادیویی "بانوی ایران زمین" به همت فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود. فراخوان این جشنواره همزمان با هفته عفاف و حجاب در سطحی عمومی منتشر شد و اکنون علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت‌نام در این رویداد فرهنگی در آن شرکت کنند.

شهرام پیری صدیق، کارشناس ارشد مدیریت رسانه و مدرس دوره‌های گویندگی و فن بیان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دبیر این جشنواره رادیویی است. وی سال‌هاست که کارگاه‌های مختلف آموزش گویندگی را برگزار می‌کند.

پیری صدیق در گفت‌وگویی درباره برگزاری جشنواره توضیحاتی را ارائه داده است. وی با اشاره به برگزاری جشنواره رادیویی «بانوی ایران زمین» گفت: اولین دوره جشنواره سراسری رادیویی «بانوی ایران زمین» با موضوع «حیاء و ارزش‌های فردی و اجتماعی آن» برگزار می‌شود. این جشنواره در تلاش است تا به مقوله حجاب و عفاف درونی و ظاهری با نگاهی متفاوت از منظر حریم فردی و زندگی اجتماعی پرداخته و اثرات سازنده و مخرب آن در نوجوانان، جوانان و بانوان را مورد بررسی قرار دهد.

وی اضافه کرد: این جشنواره در بخش‌های مختلف رادیویی نظیر نمایش رادیویی، برنامه ترکیبی رادیویی، روایت داستانی، گزارش مردمی و بخش ویژه خلاقیت (دوبله، نمایش تصویری، نمایش عروسکی و ...) برگزار خواهد شد که علاقمندان می توانند در یک یا چند بخش آن به صورت همزمان شرکت کنند.

او با اشاره به داوران این جشنواره گفت: با توجه به اهمیت موضوع، این جشنواره از داوران صاحب‌نظر و باسابقه در شبکه‌های سراسری رادیو بهره گرفته است که از آن جمله می‌توان به آقایان فریبرز صفی و مجید حیدری اشاره کرد. بدون شک دعوت از این چهره‌های صاحب نظر به ارتقای سطح کیفی این جشنواره کمک می‌کند.

پیری صدیق خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره با اعلام نتایج و اجرای نمایش‌های رادیویی منتخب به همراه اهداء هدایا به منتخبین بخش‌های مختلف از جمله نویسندگان برتر، گویندگان برتر خانم و آقا، صدا بازیگران برتر، ادیتورهای برتر، نمایش‌های رادیویی برتر و تهیه‌کننده‌های برتر برنامه های رادیویی در تاریخ پنجشنبه 18 شهرویر 1400 برگزار خواهد شد. ثبت نام در این جشنواره از تیرماه آغاز شده و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ مرداد خواهد بود.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان جهت ارسال اثر خود می‌توانند به 2 شیوه عمل کنند؛ آثار خود را به پست الکترونیکی جشنواره به آدرس banooyeiranzamin@yahoo.com ارسال کرده و یا فایل اثر را به شماره واتساپ 09308469744 ارسال کنند. ذکر مشخصات کامل با نام و نام خانوادگی و تلفن همراه صاحب اثر (کارگردان) و اجراکنندگان (پادکست، گزارش، برنامه و نمایش) و یک قطعه عکس از ملزومات ارسال اثر است. ثبت نام در این جشنواره رایگان و برای عموم علاقمندان در سراسر کشور آزاد است.

براساس فراخوان جشنواره «بانوی ایران زمین» محورهای این جشنواره بدین شرح است:

حیا، آثار فردی و اجتماعی آن

عفاف، حجاب، مصونیت و حریم فردی

عفاف، حجاب و زندگی فردی و اجتماعی

عفاف، حجاب و حقوق شهروندی

بخش ویژه:

حیا در آیینه احادیث و روایات

بخش های جشنواره:

گزارش مردمی در ساختارهای فرمت mp3 (حداکثر 3 دقیقه)

نمایش رادیویی (حداکثر 5 دقیقه)

روایت داستانی (حداکثر 3 دقیقه)

برنامه ترکیبی رادیویی(متن پلاتو،مجری ،میکس و تدوین) (حداکثر15 دقیقه)

بخش ویژه

خلاقیت ( دوبله ، انیمیشن و روایت تصویری)

مطالب مرتبط
نظر شما