جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۱۷۳۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
چند روزی از رونمایی لباس‌های ورزشکاران المپیک می‌گذرد اما همچنان حرف و حدیث‌ها درباره طراحی آن ادامه دارد.
لباس بیمارستانی یا لباس ویژه المپیک!
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، یک طراح لباس و مدرس دانشگاه درباره لباس‌های کاروان اعزامی ایران به مسابقات المپیک، معتقد است: ورزشکار باید با لباسش حرف بزند. ورزشکار باید با لباسش آزادی عملش را به همه نشان دهد. این لباس‌ها مجلسی بودند و هیچ آزادی عملی به ورزشکاران نمی‌دادند.
لیدا فتحی، درباره طراحی لباس در سایر کشورها می‌گوید: می‌دانید چرا کشورهای دیگر در امر طراحی لباس موفق بوده‌اند، چون با هنر زمان خودشان پیش می‌روند. الان در دنیا مینیمال آرت حرف اول را می‌زند. کم‌گوی و گزیده‌گوی چون دُر. نیازی ندارد فریاد بزنی متفاوتی. مثلا اگر حجاب نماد ایران است، چه دلیلی دارد آن را هم زیر سؤال ببریم. اگر حجاب زیباست آن را زیبا نشان دهیم. کسی از بیرون نمی‌داند که طراحان لباس در ایران در این امر مشارکت نداشته‌اند. متاسفانه ما از هر چه می‌خوریم، بی‌اعتمادی است.
به گزارش جام جم ،فتحی با اشاره به طراحی لباس کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو گفت: زمانی که لباس‌ها را دیدم اولین چیزی که در ذهنم خطور کرد لباس‌های بیمارستانی بود. کسی که این لباس‌ها را طراحی کرده اصلا مبانی رنگ را نمی‌شناخته، به جای این‌که ارزش پرچم در کار بالا برده شود، ارزشش پایین آورده شده است.
وی در پایان گفت: هنر ایران آن‌قدر جای حرف دارد که اگر همان‌ها را تلاش کنیم زنده نگه داریم، خیلی جلو می‌افتیم. ایرانیان در قرون اولیه هجری هنرشان مینیمال آرت بوده است اما ما همانی که بوده‌ایم را قبول نداریم و به دنبال تقلیدیم، به همین دلیل موفق نمی‌شویم و درجا می‌زنیم.



















نظر شما