جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۴۲۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
مجید بایرامی، عضو هیئت داوران جشنواره فرصت معتقد است که تجربه 18 ماهه آموزش آنلاین فرصت مغتنمی است که نباید بی‌توجه از کنار آن گذر کرد.

نیازمند استفاده از مدل‌های ترکیبی در آموزش هستیم/ تجربیات آموزش آنلاین گنجینه ارزشمندی استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگسرای سرو میزبان برگزاری جشنواره «فرصت» است که در آن ظرفیت‌ها و چالش‌های آموزش آنلاین در مدت 18 ماهه از همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر دنیا مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

با شیوع ویروس کرونا، آموزش آنلاین جایگزین شیوه‌های سنتی آموزش در ایران شد، دانش‌آموزان، معلمین و والدین در این شیوه از آموزش درگیر بوده و تجربیات خوبی را به دست آوردند. جشنواره فرصت فضایی را فراهم کرده است تا تجربیات و ایده‌های آموزش آنلاین در قالب جشنواره‌ای همگانی مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.

مجید بایرامی عضو هیئت داوران جشنواره فرصت با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا و تغییراتی که در سیستم آموزشی کشور ایجاد کرده است، گفت: همه‌گیری ویروس کرونا با ایجاد یک شوک، تغییر مهمی در جامعه ایجاد کرد و بسیاری از کسب و کارها به واسطه این موضوع به سمت و سویی دیگر رفت. سال‌ها بود که سراغ ابزارهای الکترونیکی رفته بودیم و حتی بسیاری از مشاغل امروز بدون اینترنت نمی‌توانند کار کنند، اما این موضوع در حوزه آموزش کمرنگ‌تر بود.

وی اضافه کرد: همه‌گیری کرونا پنجره جدیدی از آموزش را به روی افراد درگیر در این حوزه باز کرد. این موضوع هم برای مصرف‌کننده‌ها و دریافت‌کنندگان خدمات آموزشی بود که دانش‌آموزان و دانشجویان‌اند و هم برای کسانی بود که خدمات آموزشی ارائه می‌دهند. اکنون 14 میلیون دانش‌آموز داریم که با خانواده‌هایشان به 30 میلیون نفر می‌رسند. علاوه بر این، دانشجویان را نیز در نظر بگیرید. این جامعه بزرگ درگیر آموزش است. به نظر می‌رسد که شناسایی چالش‌‌ها در این زمینه می‌‌تواند کمک‌کننده باشد.

بایرامی تاکید کرد: اکنون و پس از گذشت 18 ماه از همه‌گیری کرونا باید به این سوال مهم پاسخ داد که این تغییر دارای چه ابعادی است؟ یعنی چگونه می‌توان فرصت‌های آن را بررسی و از آسیب‌ها و معایب آن جلوگیری کرد. به نظرم بهترین راه استفاده از تجربیات دیگران است. جشنواره فرصت چنین فضایی را فراهم کرده است تا افراد درگیر در حوزه آموزش بتوانند از این تجربیات استفاده کنند. بنابراین توجه به برگزاری چنین برنامه‌ای دارای اهمیت است.

عضو هیئت داوران جشنواره فرصت بیان داشت: باید دقت داشت که آموزش آنلاین در دوران کرونا تحت تاثیر کیفیت اینترنت و زیرساخت‌های ارتباطاتی در سراسر کشور با کیفیت‌های مختلفی اجرا شده است. این موضوع تجربیات زیادی را در ابعاد گسترده فراهم می‌کند که خوب است آنها را در منظومه‌ای بزرگ کنار هم قرار بدهیم.

بایرامی ضمن تاکید به بهره‌گیری از آموزش آنلاین در روزهای پساکرونا گفت: به نظر می‌رسد که به دلیل متفاوت بودن کیفیت آنلاین در سراسر کشور، نیازمند استفاده از مدل‌های ترکیبی در آموزش هستیم. بنده معتقدم که باید سراغ آموزش ترکیبی که تلفیقی از آموزش آنلاین و سنتی است برویم. توسعه در آموزش آنلاین امری واجب و ضروری است. نکته مهم این است که نباید این تجربیات را کنار زده و آموزش آنلاین را به صورت کلی کنار بگذاریم.

براساس این گزارش و با اعلام دبیرخانه جشنواره «فرصت» مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 20 شهریورماه تمدید شده است.

شیوه حضور در جشنواره:

علاقمندان جهت شرکت در جشنواره فرم بارگذاری شده در سایت را دانلود و به آدرس رایانامه( ایمیل) و شماره واتساپی اعلام شده ارسال فرمایند.

تماس با ما:

آدرس سایت: sarv.farhangsara.ir

آدرس رایانامه یا ایمیل جشنواره: forsatsarv@gmail.com

شماره واتساپ: 09335979594

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظر شما