پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۷۴۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
کتاب تصویری «من روی دستم می‌ایستم» نوشته علی خدایی برای کودکان منتشر شد.
یک کتاب تصویری برای بچه‌ها
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر ،  این کتاب که با طراحی و تصویرگری علی خدایی به چاپ رسیده، اثری است تصویری و بدون کلمه، که با الهام از داستان فیل در تاریکی مثنوی معنوی طراحی شده است و سعی دارد که روایتی را از طریق تصاویر شرح و بسط دهد.

کتاب «من روی دستم می‌ایستم» در ۲۸ صفحه تمام‌رنگی با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و به قیمت ۱۵هزار تومان برای گروه سنی بالاتر از ۴ سال در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

در معرفی کانون از کتاب‌های تصویری آمده است: مهم‌ترین کارکرد کتاب‌های تصویری بدون کلمه این است که می‌توانند جنبه‌ مهمی از هنرهای تصویری تجسمی را به نمایش بگذارند و بیننده با نشانه‌های دیداری ساده و پیچیده‌ای روبه‌رو می‌شود که سعی می‌کند معنای آن‌ها را کشف کند و به یک روایت و داستان برسد.

براساس نوشته‌ پدیدآورندگان آثار تصویری، کتاب‌های تصویری بدون کلمه، تنها در تعامل با مخاطب معنا پیدا می‌کنند و کارکرد آن‌ها به مخاطب وابسته است، بنابراین می‌توان این کتاب‌ها را مشارکتی و تعاملی نامید.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب و سایر آثار فرهنگی کانون را از مراکز عرضه‌ محصولات این مجموعه در سراسر کشور و فروشگاه اینترنتی کانون به نشانی shop.kpf.ir خریداری کنند.
نظر شما