جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۱۷۴۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
گروه تئاتر خدام زهرا (س) در دومین سال پیاپی به سبب شیوع ویروس کرونا و پرهیز از اجرای زنده،‌ نمایش واقعه غدیر را در آستانه عید سیعد غدیر خم به صورت نماهنگی تصویری و نمایشی تولید کرد.
تولید نماهنگ تصویری از نمایش واقعه غدیر
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، پیمان ترکاشوند نویسنده و کارگردان نمایش تبسم عاشقان با محوریت عید سعید غدیر خم با اشاره به تصویربرداری نمایش  «تبسم عاشقان (بسمه العشاگ)» جهت انتشار در فضای مجازی گفت: گروه تئاتر خدام زهرا(س) با سابقه ۱۰ سال تولید نمایش‌های میدانی در زمینه فرهنگی، هنری مذهبی، این اثر را تصویربرداری و برای انتشار در رسانه‌ها و فضای مجازی آماده کرده است.

سرپرست گروه تئاتر خدام زهرا(س) درباره خط داستانی نمایش تبسم عاشقان خاطرنشان کرد:‌ موضوع داستان برگرفته از فعالیت و شور و شوق چند نوجوان در قالب گروه سرود برای عید غدیر است که در این حین بچه‌ها توسط پدربزرگ خود به حال و هوای خطبه خوانی پیامبر(ص) در غدیر بر می گردند. خطبه و حال و هوای غدیر خم و برگزیدن امیرالمومنین به صورت متفاوت و خاصی و استفاده از جلوه‌های هنری خاص مانند حضور ملائکه و بیعت با امام علی(ع) در یک قاب هنری به تصویر کشیده شده است و در آخر و در بازگشت به زمان حال، همان شور و حال گروه سرود جشن و سُرور بر پا می‌شود و گروه سرود به اجرای خود می پردازد.

ترکاشوند تصرح کرد: در این اثر تلاش داریم که شور و شعف و انگیزه واقعی نوجوانان و محبین امام علی(ع) نشان داده و گذری هم به اصل واقعه زده شود و در واقع پیوند زمان های مختلف نشان داده می شود و سعی بر این داریم که مسئله عید غدیر را با جلوه های ویژه به صورت متفاوت نشان دهیم.

کارگردان تبسم عاشقان اظهار کرد: این اثر هنری با مشارکت گروه‌های هنری شهرستان کارون و برخی هنرمندان از اهواز و حمایت اداره کل هنرای نمایشی و تهیه کنندگی گروه تئاتر خدام زهرا(س) انجام شد و حدود ۹۰ نفر در این اثر به عنوان بازیگر ایفای نقش کردند و ۳۰ نفر عوامل و گروه تدارکات این اثر را بر عهده داشتند.

ترکاشوند در پایان گفت: در تولید این اثر نمایشی از همکاری و مشارکت حسینیه سجادیه کوت عبدلله، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کارون، انجمن هنرهای نمایشی شهرستان کارون، حاج محمد ناصری، حاج عارف ناصری، حسن زرگانی، پوریا شیرنژاد، گروه نایا، گروه شبستان، گروه صاحب الزمان، گروه اشراق و گروه هنری انشان که در تولید این فیلم بهره‌مند شده‌ایم.

عوامل نماهنگ تبسم عاشقان عبارتند از: علیرضا حزباوی، محمد ترکاشوند، ثریا غبیشی، ناهید فخری پور، مهدی لطیفی، جاسم حاتمی، آمنه صالحی (تیم تصویر برادری) فیلم بردار و عکاس، جواد ناصری، سیدمیلاد هاشمی و زهرا فخری پور (منشی صحنه)، جواد ناصری (مسئول گروه)، احسان حاتمی و سیدمیلاد هاشمی (نور پرداز)، حاج عارف ناصری، علی حاتمی، هاشم مجدم، سیدجمیل موسوی (تدارکات)، عقیل نواصر و رسول مجدم (روابط عمومی)، مینا حزباوی (طراح لباس)، غافل غافلی (فضاسازی و اسپیس)، نسیم ناصری و علی حاتمی (شاعر متن) و گروه خدام الزهرا(س) (تهیه کننده).
نظر شما