سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۱۷۴۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
فرهنگسرای سرو به مناسبت ایام دهه ولایت و فرا رسیدن عید بزرگ شیعیان عید غدیرخم، ویژه برنامه‌هایی را در فضای مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،از عید قربان تا عید غدیر، دهه ولایت نامگذاری شده است. عید قربان، روزی بزرگ برای مسلمانان و عید غدیر نیز بزرگترین عید برای شیعیان است که در آن پیامبر مکرم اسلام آینده اسلام را به دست امیرالمومنین، امام علی علیه السلام می‌سپارند. 

فرهنگسرای سرو در این ایام بزرگ و معنوی، ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده است که مهم ترین آن‏ها می توان به ساخت ویدئوکلیپ «غدیر نور هدایت» مجموعه تولیدات تصویری برگرفته از سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه غدیر برای هدایت جهان اسلام است. این تولیدات در دهه ولایت از سوی فرهنگسرای سرو منتشر می‌شود.

مجموعه تولیدات تصویری «عادل‌ترین امیر» نیز به شیوه‌ای متفاوت و هنرمندانه به بیان ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی حضرت علی(ع) و تاثیر انتخاب ایشان به عنوان رهبر جامعه اسلامی در طول تاریخ اسلام می‌پردازد.

این تولید تصویری همزمان با دهه ولایت و با هدف معرفی هرچه بیشتر امیرالمومنین (ع) به نسل جوان منتشر می‌شود.

«پیام غدیر در کلام امام» عکس‌نوشته‌هایی است که فرهنگسرای سرو به مناسبت عید غدیر منتشر می‌کند. این عکس نوشته‌ها مروری بر جایگاه عید غدیر به عنوان مهم‌ترین واقعه تاریخ اسلام از منظر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) است.

یکی از ویژه برنامه‌های مهم فرهنگسرای سرو در دهه ولایت، توجه به سبک زندگی اسلامی و معرفی ابعاد جدیدی از آن با محوریت ولایت‌پذیری به عنوان یکی از اصول مهم دین اسلام یعنی «امامت» است.

ویدئوکلیپ «ضحی» همزمان با عید قربان تولید شده و سبک زندگی اسلامی را از دریچه‌ای متفاوت بررسی کرده است. علاقه‌مندان برای تماشای این تولید تصویری می‌توانند به صفحه مجازی فرهنگ سرای سرو مراجعه کنند.

علاوه بر این، تولید محتوای «فتوای ولایت» به مناسبت فرارسیدن عید غدیر و به امامت رسیدن امام علی علیه السلام آماده شده است.

کتابخانه سرو در دهه ولایت، با استفاده از یار مهربان به استقبال دو عید بزرگ مسلمانان و شیعیان رفته است. این مرکز در قالب ویژه برنامه «اسوه توحید»، مروری دقیق بر کتاب «تحلیل دعوت حضرت ابراهیم (ع) در قرآن کریم با رویکرد تربیتی» داشته و آن را معرفی می‌کند.

در قالب همین ویژه برنامه، کتابخانه سرو، اثر دیگری با عنوان «حجر اسماعیل در نگاه قرآن، روایات، فقه و تاریخ» را نیز معرفی می‌کند.

کتابخانه سرو با معرفی کتاب غدیری «قهرمان غدیر» به استقبال این عید بزرگ رفته است. قهرمان غدیر اثری ویژه کودکان و نوجوانان به قلم علیرضا سبحانی‌نسب است و کودکان را با شایستگی علی ابن ابی طالب برای مقام امامت و حقیقت انتصاب آن حضرت در روز عید غدیر آشنا می‌کند.

معرفی کتاب‌های «زیباترین جشن» و «روایت ولایت» از دیگر برنامه‌های کتابخانه سرو است. علاوه بر این، ویژه برنامه «هدیه آسمانی» در کتابخانه فرهنگسرای سرو، کتاب «قوچ سفید شاخ‌دار» را برای کودکان و نوجوانان معرفی کرده و خوانش می‌کند. این اثر مصور ویژه رده سنی کودکان و نوجوانان بوده و برگرفته از داستان‌های حیوانات قرآنی است.

کتابخانه جهان‌آرا از مراکز تابعه مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 با معرفی کتاب «زیباترین عید زیباترین جشن» به استقبال عید غدیر رفته است. این مرکز فرهنگی در قالب ویژه برنامه «عیدانه امام مهربانی»، هدایایی را برای کودکان بی بضاعت ارسال می‌کند.

از جمله دیگر برنامه‌های فرهنگسرای سرو به مناسبت عید غدیر می‌توان به ویدئوکلیپ «جشن غدیر» به مناسبت جشن بزرگ عید غدیر، تولید تصویری «عید بندگی» به مناسبت عید قربان، «به قصد شکرگزاری» اینفوگرافی اعمال عید غدیر و ... اشاره کرد.

علاقه برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه های فرهنگی و هنری با شماره 88881879 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما