سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۰۸:۱۷
کد خبر: ۱۱۷۴۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
هرچند بر اساس آمارها وضعیت تهران از نظر همه گیری کرونا همچنان قرمز است ولی تعدادی از گروه‌های نمایشی تصمیم گرفتند با اتمام تعطیلات 6 روزه تهران و البرز بار دیگر روی صحنه بروند.
تئاترهای روی خط قرمز کرونا
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر ، تدوام اجراهای نمایشی یکی از مطالبات بخشی از جامعه تئاتری است که معتقدند وقتی همه امور زندگی در جریان است، سالن‌های تئاتر هم باید به فعالیت خود ادامه بدهند.

آنان بر این باور هستند که پروتکل‌های بهداشتی و اصل فاصله گذاری اجتماعی در سالن‌های تئاتر بیش از محیط‌هایی همچون رستوران‌ها ،کافه‌ها و مراکز خرید رعایت می‌شود. با این حال سالن‌های دولتی همچنان در تعطیلی به سر می‌برند ولی بسیاری از سالن‌های خصوصی چراغ خود را روشن نگه داشته‌اند.

از شب گذشته نیز دو اثر نمایشی جدید اجرای خود را آغاز کردند.

چیره شدن بر تردید

الهام پاوه نژاد که مدتی در صدد اجرای نمایش کافه‌ای «لاموزیکا» بود، بعد از مشورت با دیگر اعضای گروه اجرایی این نمایش بر تردیدهای خود چیره شد و این اثر نمایشی از شب گذشته، دوشنبه چهارم مرداد ماه اجرای خود را با حضور محمد رحمانیان آغاز کرد.

  «لاموزیکا» نوشته مارگریت دوراس است که با کارگردانی پاوه نژاد اجرای خود را در کافه گالری باروک آغاز کرده است.

این نمایش با بازی الهام پاوه‌نژاد، احسان کرمی و فائزه محمدی هر شب ساعت 20 و به مدت 50 دقیقه اجرا می‌شود.

از «ببو» تا کشتارهای همگانی 

نمایش «ببو» دیگر اثر تازه‌ای است که اجرای خود را از شب گذشته آغاز کرده است.

این نمایش نوشته و کار مهیار شیروانی است و بازیگران آن (به ترتیب الفبا) پرستو الماس، نیکو پشوتن، عماد جاویدپور و مسعود رمضانی هستند.

این اثر نمایشی هر شب ساعت 20 و سی دقیقه و به مدت 90 دقیقه در سالن گلایل شهرزاد اجرا دارد.

در همین مجموعه چند نمایش دیگر نیز روی صحنه می‌روند.

«شب جنایتکاران» نوشته‌ی خوزه تریاناست  که مهدی محبعلی (سهاب) آنرا ترجمه، تهیه و کارگردانی کرده است.

شیرین عطاالهی، محمدرضا حسن زاده، سوگند دیانی، نازی نخجیری و امید امیر در این نمایش به ایفای نقش پرداخته‌اند. این نمایش در سالن صنوبر از ساعت ۲۰:۳۰ اجرای خود را آغاز می‌کند.


 نمایش «خاک سفید» نوشته محمود احدی نیا به کارگردانی محمدرضا هلال‌زاده و تهیه کنندگی حمید علما دیگر اثری است که در سالن ارکیده مجموعه شهرزاد روی صحنه است.

صادق برقعی ، فرید رحمتی، میلاد معیری، مهدی یگانه، نسا یوسفی، حسین کریمی، محسن رضوی‌نیا، علی اسحاقی، سحر بهرامی، علی پویا قاسمی، المیرا صارمی و سهیل ناجی به ترتیب حضور در صحنه بازیگران این نمایش هستند.

این نمایش هر شب ساعت 19:30 و به مدت 72 دقیقه روی صحنه می‌رود.

«بازی‌های کشتار همگانی» به کارگردانی بهروز سروعلیشاهی دیگر نمایشی است که در سالن صنوبر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی به نویسندگی اوژن یونسکو و ترجمه زنده‌یاد داوود رشیدی  با بازی مهدی بازدار، آیت بی‌غم، احمد حامدی، حسام زرنوشه، ملیکا شهاب، عبدالرضا صفری دریایی، نسترن صفری، ساره گندمی، سهیلا مفیدی، لیلا مفیدی، شاهین ملک‌زاده، سعید نبوی، محمد امید دوست، سهیل خبازی‌نژاد و پوریا محسنی روی صحنه می‌رود. ساعت اجرای این نمایش ساعت 20 و مدت زمان آن 90 دقیقه است.

مهرگان میزبان «خوک هندی» است

اما خانه نمایش مهرگان در روزهای گرم تابستان میزبان نمایش «خوک هندی» به کارگردانی رامین دولت‌آبادی است.

این نمایش نوشته سباستین تی یری و با مترجمی ساناز فلاح فرد، طراحی و کارگردانی رامین دولت آبادی و تهیه‌کنندگی امین صدر ، ساعت ۱۸:۳۰ در سالن یک خانه نمایش مهرگان روی صحنه است.

نگار عزیزی، محمد براتعلی، فائزه ثنایی، لاله حشمت پسند و امیرحسین نعیمی در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

«مطلق» در نوفل لوشاتو

نمایش «مطلق» به کارگردانی راد پورجبار و تهیه کنندگی کاوه سجادی حسینی در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه می‌رود.

«مطلق» به نویسندگی راد پورجبار و حمیدرضا هدایتی با بازی مهیار قزل سوفلو ، مهناز افتاده نیا، نعیمه دوستی، هانیه مقدم، آوا طلوعی، جلال محبی، توحید لواسانی، حامد مهدی نژاد، مجید عراقی، محمد جواد شفیعی و سینا قاسمی روی صحنه می‌رود.

این نمایش ساعت 20 و به مدت 70 دقیقه اجرا می‌شود.

«خدای کشتار» همچنان روی صحنه است

تماشاخانه مشایخی هم این روزها میزبان نمایش «خدای کشتار» به نویسندگی یاسمینا رضا، مترجمی پویا وکیل‌زاده و کارگردانی شاهین چگینی است. بازیگران این نمایش مهدی اسدی مهشاد اسلام‌زاده کیانا حسین‌پور مهدی خلیلی درسا درخشان علی شایقی امیر کردی سمانه کمالی، هلیا کوشکی هستند.

متن بیضایی در دیوار چهارم جان می‌گیرد

تماشاخانه «دیوار چهارم» هم در نخستین روزهای مرداد ماه میزبان 3 نمایش است.

«نئاندرتال‌ها» به نویسندگی و کارگردانی متین اوجانی هر شب ساعت 21 در این تماشاخانه روی صحنه می‌رود. این نمایش یک نمایش کمدی سیاه است  و بازیگران آن زهره بختیاری، وحید الهویی، محمدمهدی توکلی زاده، روناک برخوردار، امیر مرشدزاده، محمدحسین رمضانی، ماهان رهشناس، شهیاد غفوری هستند.

«مشاهدات» کار مجتبی کاظمی دیگر اثری است که در این تماشاخانه روی صحنه می‌رود. حسام افسری و حسین طهماسبی بازیگران این اثر نمایشی هستند که هر شب ساعت 19 و به مدت 65 دقیقه اجرا دارد.

این تماشاخانه همچنین میزبان نمایش«در حضور باد»، نوشته بهرام بیضایی و کار علی جهانجونیاست که با بازی رضا رشیدی اقدم، نشاط رازانی، علی جهانجونیا روی صحنه می‌رود. این اثر نمایشی ساعت 17 به مدت 50 دقیقه اجرا می‌شود.

«ژاندارک» در تماشاخانه ملک 

تماشاخانه «ملک» هم این روزها شاهد اجرای نمایش «ژاندارک» به کارگردانی افشین واعظی است که هر شب ساعت 18 و 30 و به مدت 70 دقیقه اجرا می‌شود.
برچسب ها: تئاتر ، کرونا ، نمایش
نظر شما