جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۱
کد خبر: ۱۱۷۵۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
عضو هیئت داوران جشنواره «بانوی ایران زمین» این رویداد را فرصتی مناسب برای هنرمندان جوان عرصه صدا دانست تا شأن بانوان کشورمان را در قالب هنر پاس بدارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نخستین جشنواره نمایش رادیویی «بانوی ایران زمین» به همت فرهنگسرای سرو با موضوع حیا و ارزش‌های فردی و اجتماعی آن از 21 تیرماه تا 20 مردادماه برگزار می‌شود. این جشنواره شامل بخش‌های گزارش برنامه ترکیبی رادیویی، نمایش رادیویی و روایت داستانی است و بخش ویژه آن خلاقیت در دوبله است.

فریبرز صفی، عضو هیئت داوران این جشنواره است. او بیش از دو دهه سابقه تهیه‌کنندگی در شبکه‌های سراسری رادیو را داشته و با این رسانه به صورت کامل آشناست.

وی در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به ظرفیت‌های مهم رادیو در تبیین موضوعات هنری گفت: در دنیای رنگارنگ تصویر و اعجازهای پرده نقره‌ای که روز به روز شاهد گسترش و همه‌گیر شدن آن هستیم، حوزه صدا با یکرنگی و صداقت همچنان پا برجا ایستاده و نه تنها کاستی نداشته بلکه یکرنگی خود را به رخ هفت رنگ رنگین کمان می‌کشد .

او با اشاره به برگزاری جشنواره «بانوی ایران زمین» گفت: در این راستا و با هدف بهبودی در این عرصه هنر گامی برداشته شده تا همه عزیزان و هنرمندان دوستدار صدا بتوانند هنر خود را به نمایش بگذارند، لذا ضمن ارائه هنر خود به ارزشمند بودن فرهنگ این مرز و بوم در خصوص پاسداری از شأن بانوان ایران زمین نیز همت گمارند .

این تهیه‌کننده رادیو اضافه کرد: جشنواره نمایش رادیویی با نام "بانوی ایران زمین" با همکاری فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود که موضوع و محور آن حیا و ارزشهای فردی و اجتماعی است. نمایش رادیویی، برنامه ترکیبی رادیویی، روایت‌های داستانی، گزارش مردمی و همچنین خلاقیت‌های دیگر می‌تواند آثار ارزشمندی باشد تا ضمن پویش فرهنگی و معنوی لحظات فرح بخشی را نیز برای همه علاقمندان فراهم آورد .

عضو هیئت داوران جشنواره «بانوی ایران زمین» درباره نحوه بررسی و امتیازدهی به آثار گفت: در بخش‌های روایت داستانی، نمایش‌های رادیویی و ترکیبی توجه به نکاتی نظیر استفاده از یک فرم و قالب خوب با استانداردهای نمایش رادیویی، موضوع داستان مرتبط و همسو با محور جشنواره، رعایت موارد فنی از جمله ضبط مناسب، بازی و کارگردانی مناسب، رعایت اصول تهیه‌کنندگی رادیو (ادیت) و رعایت زمان برنامه براساس جدول تعیین شده بسیار حائز اهمیت است.

صفی در پایان گفت: شرکت در اینگونه جشنواره‌ها محکی است برای تمامی هنرمندان و علاقمندان به این رشته و همچنین فرصت مناسبی جهت عرضه آثار خود که به‌راحتی امکان نشر و شنیده شدن را ندارند، به همین خاطر با کمی تلاش و رعایت نکات جشنواره می‌توانند ضمن عرضه آثار خود بستری را نیز جهت ادامه همکاری برای خود مهیا سازند. بنده معتقدم که شکوفا شدن استعداد‌های نهفته در همین زمان‌ها و رویدادها شکل می‌گیرد و جهش‌ها نیز از همین نقطه شروع می‌شود.

براساس فراخوان جشنواره «بانوی ایران زمین» محورهای این جشنواره بدین شرح است:

حیا، آثار فردی و اجتماعی آن

عفاف، حجاب، مصونیت و حریم فردی

عفاف، حجاب و زندگی فردی و اجتماعی

عفاف، حجاب و حقوق شهروندی

بخش ویژه:

حیا در آیینه احادیث و روایات

بخش های جشنواره:

گزارش مردمی در ساختارهای فرمت mp3 (حداکثر 3 دقیقه)

نمایش رادیویی (حداکثر 5 دقیقه)

روایت داستانی (حداکثر 3 دقیقه)

برنامه ترکیبی رادیویی(متن پلاتو،مجری ،میکس و تدوین) (حداکثر15 دقیقه)

بخش ویژه

خلاقیت ( دوبله ، انیمیشن و روایت تصویری)

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظر شما