شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۷
کد خبر: ۱۱۷۶۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
عضو هیئت داوران جشنواره رادیویی «بانوی ایران زمین»:
افشین فکوری عضو هیئت داوران جشنواره «بانوی ایران زمین» ضمن دعوت از گویندگان جوان برای حضور در این رویداد هنری گفت: استعدادیابی و پرورش نسل جوان و نوجوان در حوزه گویندگی و اجرا هدف بزرگ این جشنواره است.

جشنواره «بانوی ایران زمین» فرصت طلایی برای استعدادیابی گویندگان جوان و نوجوان است/// فردا منتشر می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نخستین جشنواره نمایش رادیویی «بانوی ایران زمین» به همت فرهنگسرای سرو با موضوع حیا و ارزش‌های فردی و اجتماعی آن از 21 تیر تا 20 مردادماه برگزار می‌شود. این جشنواره شامل بخش‌های گزارش برنامه ترکیبی رادیویی، نمایش رادیویی و روایت داستانی است و بخش ویژه آن خلاقیت در دوبله است.

افشین فکوری عضو هیئت داوران این جشنواره از گویندگان باسابقه رادیو است. او درباره جشنواره «بانوی ایران زمین» گفت: به نظرم این جشنواره دو منظوره است و باید دو هدف اساسی را دنبال کند. اولین هدف توجه به مفهوم عفاف و حجاب و ارزش‌های حیا در جامعه است. دومین موضوع که به نظرم هدف بزرگ این جشنواره است، استعدادیابی و پرورش نسل جوان و نوجوان در حوزه گویندگی و اجرا است.

وی اضافه کرد: به عبارت دیگر علاوه بر اینکه باید به تبیین، ترویج و تشویق حیا پرداخت، این جشنواره فرصتی را برای استعدادیابی از افراد جوان و کم‌تجربه فراهم می‌کند. بنده معتقدم که این جشنواره نگرش متفاوتی به حوزه عفاف و حجاب از دو بعد ظاهری و درونی دارد.

فکوری با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ عرصه صدا گفت: حوزه صدا دو ظرفیت و پتانسیل بسیار مهم و بزرگ دارد؛ یکی پرورش قوه تخیل و دیگری پرورش قدرت شنیداری انسان‌هاست. باید توجه داشت که رادیو عقبه بسیار زیادی در کشورمان دارد و با تمام ابزارهایی که دارد می‌تواند نقش مهمی را در نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب ایفا کند.

او درباره ملاک‌های داوری در این جشنواره گفت: به نظرم راز برتری یک جشنواره ارائه آثار با کیفیت نسبت به آثار با تعداد بالا است. هم‌چنین مهم است که آثار از سراسر کشور باشد و علاقه‌مندیم که نوجوانان و جوانان کم‌تجربه‌تر حضور فعال‌تری داشته باشند. این جشنواره می‌تواند به هنرمندانی که خارج از تهران هستند و امکانات سخت‌افزاری کمتری دارند، کمک کند.

وی در پایان گفت: در نمایش رادیویی که یکی از بخش‌های این جشنواره است، مهم‌ترین نکته برای هیئت داوران متن و محتواست و در گام بعدی بازیگری. در بخش گزارش مردمی توجه به استعدادها از اهمیت بیشتری برخوردار است و در بخش دوبله نیز باید به مضامین اشاره شده در متن دقت زیادی داشت که بتواند مفاهیم مرتبط با حوزه عفاف و حجاب را به خوبی تبیین کند.

براساس فراخوان جشنواره «بانوی ایران زمین» محورهای این جشنواره بدین شرح است:

حیا، آثار فردی و اجتماعی آن

عفاف، حجاب، مصونیت و حریم فردی

عفاف، حجاب و زندگی فردی و اجتماعی

عفاف، حجاب و حقوق شهروندی

بخش ویژه:

حیا در آیینه احادیث و روایات

بخش های جشنواره:

گزارش مردمی در ساختارهای فرمت mp3 (حداکثر 3 دقیقه)

نمایش رادیویی (حداکثر 5 دقیقه)

روایت داستانی (حداکثر 3 دقیقه)

برنامه ترکیبی رادیویی(متن پلاتو،مجری ،میکس و تدوین) (حداکثر15 دقیقه)

بخش ویژه

خلاقیت ( دوبله ، انیمیشن و روایت تصویری)

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظر شما