پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۱۷۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۱
اين دوره ها به عنوان بخشي از طرح دولت محمود احمدي نژاد براي مقابله با بالا رفتن آمار طلاق و پايين آمدن آمار ازدواج در سال هاي اخير اجرايي مي شود .

طرح ارايه گواهينامه ازدواج در ايران ، مورد توجه روزنامه هاي بريتانيايي ديلي تلگراف و گاردين قرار گرفته است.

 

به گزارش عصر ايران روزنامه ديلي تلگراف با تيتر " ايرانيان  براي ازدواج و عشق ازسوي دولت آموزش مي بينند "، مي نويسد که دولت ايران به مردم خود درس عشق و ازدواج مي دهد . 

 

اين روزنامه به نقل از محسن زنگنه رييس سازمان ملي جوانان تهران مي نويسد : " جوانان با اموزش هاي اين مرکز الفباي زندگي را مي آموزند و براي و اين آموزش ها به معناي آمادگي آنها براي ورود به زندگي مشترک و ازدواج خواهد بود ".

 

ديلي تلگراف به نقل از اين مقام ايراني مي افزايد جواناني که اين دوره‌ها را با موفقيت طي کنند، گواهينامه تخصصي «ازدواج» اعطا‌ مي‌شود. به دنبال اين هستيم که تا 2 سال آينده اگر پسري به خواستگاري دختري رفت، دخترخانم «به شرطي» جواب بدهد که خواستگار اين دوره‌ها را گذرانده باشد.

 

اين روزنامه به نقل از زنگنه مي افزايد که در اين طرح 40 نفر از اساتيد برجسته کشور در حوزه مشاوره  به عنوان اعضاي هيئت علمي انتخاب شده اند و اين طرح با توجه به پيشنهادهاي کارشناسان اين حوزه به رييس جمهور و تاييد ايشان  پيشنهاد شده و به مورد اجرا در آمده است .

 

روزنامه گاردين بريتانيا نيز درباره دلايل راه اندازي دوره هاي آموزشي سه ماهه براي جوانان متقاضي ازدواج  مي نويسد که اين دوره ها به عنوان بخشي از طرح دولت محمود احمدي نژاد براي مقابله با بالا رفتن آمار طلاق و پايين آمدن آمار ازدواج در سال هاي اخير اجرايي مي شود .

 

طرح الزامي کردن آموزش هاي قبل از ازدواج ، از مدت ها پيش مطرح بود که در دوره مديريت جديد سازمان ملي جوانان به طور جدي در دست پسگيري است.

با اين حال ، اين طرح مخالفاني هم دارد که معتقدند الزامي کردن اين آموزش ها ، توهين به جوانان است . در مقابل ، حاميان طرح با اشاره به افزايش ازدواج هاي  ناموفق ، تاکيد دارند که با آموزش مهارت هاي زندگي مشترک ، زوج ها درک بهتري از همديگر خواهند داشت و ثبات خانواده ها افزون تر خواهد شد.

 

نظر شما