شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۱۷۹۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
ویدیوکلیپ "دشمن اصلی" شامل بیانات مهم رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت روز 28مرداد سالروز کودتای آمریکا برای بازگرداندن شاه از سری تولیدات ویدیویی "نشان" توسط فرهنگ‌سرای ابن سینا تولید و منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، دشمن اصلی " عنوان پنجاه و هفتمین ویدیوکلیپ از مجموعه ویدیویی" نشان" است که همزمان با بیست و هشتم سالروز کودتای آمریکا برای بازگرداندن شاه توسط این فرهنگ‌سرا تولید و منتشر شده است.
کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ از جمله وقایع مهم تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود که هنوز پس از گذشت سال‌ها از تاریخ وقوع آن، زوایای پیدا و پنهان بسیاری دارد. سیاست‌های استعمارستیزانه مصدق، عاملی بود که سبب شد تا آمریکا و هم‌پیمانانش، کودتایی را برای مهار جنبش ملی نفت و جلوگیری از اجرای آن طراحی و اجرا کنند.
با نگاهی به منابع تاریخی و حوادث به وجود آمده در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲خورشیدی، می توان نقش دولت آمریکا را در سرنگونی دولت ملی مصدق به وضوح دید؛ نقشی که بعد از آن به نفوذ این دولت در ایران منجر شد و آمریکا سعی داشت آن را مخفی نگه دارد  اما در سال های گذشته برخی مقامات به این دخالت اعتراف کردند و اسنادی نیز در همین ارتباط منتشر شد.
به همین مناسبت در شماره جدید تولیدات ویدیویی "نشان" به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دشمنی همیشگی آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران پرداخته شده است.
مجموعه تولیدات ویدیویی "نشان" به طرح بیانات رهبر بزرگوار انقلاب در برهه‌های مهم مذهبی و ملی می‌پردازد و توسط فرهنگ‌سرای ابن‌سینا به صورت مناسبتی تولید و منتشر می‌شود.
علاقمندان برای مشاهده سایر تولیدات نشان می‌توانند به صفحه فرهنگ‌سرای ابن‌سینا در آپارات به آدرس  Farhangsara_ebne_sina  مراجعه کننذ.


مطالب مرتبط
نظر شما