جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۱۸۵۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
«راز گنجور» به کارگردانی هانی حسینی و مرضیه نادری در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری در دسترس مخاطبان کودک و نوجوان و علاقه‌مندان به تئاتر عروسکی قرار گرفت.
بازی‌تئاتر «راه گنجور» آنلاین اکران شد
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر،  نمایش «راز گنجور» به عنوان اولین بازی-تئاتر دیجیتالی در سال ۱۳۹۷ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شد و توانست با استقبال خوب تماشاگران کودک و نوجوان بیش از ۶۰ اجرا داشته باشد.  

در این نمایش تعاملی، کودکان و نوجوانان تماشاگر به کمک قهرمان داستان فراخوانده می‌شوند تا با همدلی و همکاری هم و با نیروی فکر و اندیشه با دیو پلیدی بجنگند و نمایش را همچون بازی دیجیتال پیش ببرند و در دنیای شبیه‌سازی شده، طعم پیروزی را در یک تئاتر تعاملی تجربه کنند.  
داستان این نمایش در سرزمینی دور رخ می‌دهد. پَلَشت، دیوِ پلیدی‌هاست که همیشه راز شادی را می‌دزدد و این بار هم باعث می‌شود مردم کم‌کم شادی را از یاد ببرند. بالاخره گنجور پسر بچه‌ای که نزد سیمرغ بزرگ شده است، تصمیم می‌گیرد تا شادی را پس بگیرد، از این جاست که او با چالش‌هایی در این مبارزه روبرو می‌شود.
بازی‌گران و بازی‌دهندگان عروسک در این نمایش سها آردم، هانی حسینی، رامین کهن و متین گودرزی هستند، صدف بیگدلی طراح عروسک و ساختِ عروسک‌ها بر عهده صدف بیگدلی، هانی حسینی و مرضیه نادری بوده است.

همچنین آرمان مقدم به عنوان تصویرساز، آرین حسنوندی به عنوان طراح انیمیشن و تصاویر دیجیتال، سهیل سهیلی به عنوان آهنگ‌ساز و طراح صدا و رفعت هاشمی‌سیسخت و مرضیه سرمشقی به عنوان طراح پوستر و بروشور با این اثر همکاری کرده‌اند.
«نمایش‌نما» عنوان طرحی است که از سال ۱۳۹۸ با شیوع بیماری کرونا با هدف حمایت از هنرمندان تئاتر و همچنین حفظ پیوست زنجیره‌ی میان مخاطبان کودک و نوجوان و تئاتر به اجرا در آمد و تاکنون بیش از ۷۰ فیلم-تئاتر به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای فیلم-تئاترهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی اینترنتی cinema.kpf.ir بخش نمایش‌نما مراجعه کنند.
نظر شما