چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۱
کد خبر: ۱۱۸۶۷۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
از سوی فرهنگ‌سرای خانواده منتشر می‌شود؛
نمایشگاه مجازی «صلح جهانی شایسته همه کودکان» به سرپرستی لیلا کعبی به مناسبت روز جهانی صلح کودک، چهارشنبه ۳۱ شهریور در بستر فضای مجازی فرهنگ‌سرای خانواده منتشر می‌شود.
نمایشگاه مجازی صلح جهانی شایسته همه کودکان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه مجازی «صلح جهانی شایسته همه کودکان» در بیست و دومین سال برگزاری با نمایش ۲۲ اثر انتزاعی و مفهومی کودکان و نوجوانان به منظور نمایش و برداشت‌های کودکان از صلح، چهارشنبه ۳۱ شهریور در فضای مجازی فرهنگ‌سرای خانواده منتشر می‌شود.

آثار راه یافته به نمایشگاه مجازی در گروه های سنی ۷ تا ۱۴ سال یعنی در دو گروه کودک و نوجوان و روز جهانی صلح دارای ۲۲ اثر در ابعاد ۳۰ در ۴۰ بر روی مقوا و کاغذ با تکنیک گواش و پاستل هنرآموزان نقاشی بر مبنای اصول و مفاهیم پیمان نامه حقوق کودک دیدگاه‌های خود از صلح است و برخی داوطلب شده اند در غالب شنیداری از دیدگاه خود صلح را تعریف کرده‌اند.

وی درخصوص روز جهانی صلح گفت: ۱۱سپتامبر روز جهانی صلح نه بدان معنی است که جهان در صلح است و آرامش بلکه لازم است برای جهانی صلح آمیز تلاش کرد از همان دوره های نخست زندگی اجتماعی به کودکان آموزش داد که صلح آموختنی است و باید آن را تمرین کرد و تجربه آموخت.

در این نمایشگاه از بچه‌ها پرسیده شده است، چه افرادی، چه محیطی و چه مواردی  صلح را برای شما تداعی می‌کنند و چه شخصیت‌های جهانی برای صلح جهان تلاش کرده‌اند که ما مفهوم صلح را آسان تر درک کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر چه جای بسی خرسندی است در این سال‌های اخیر نمایشگاه ها و برنامه های متنوعی به مناسبت روز جهانی صلح در همه گروه های سنی و حوزه های فرهنگی، هنری برگزار می‌شوند و هنرآموزان آموزش نقاشی بر مبنای اصول و مفاهیم پیمان نامه حقوق کودک با عنوان نخستین پیشگامان صلح در کشور عزیز ما ایران بیست و دومین سال برگزاری آثار خود را طی می‌کنند.

کعبی در پایان گفت: از سال ۱۳۷۸ تا کنون کودکان و نوجوانان بسیاری آموزش فرهنگ صلح را همراهی کرده اند به ما ملحق شدند و زمانی که به بزرگسالی رسیدند جایی برای کودکانی دیگر گشودند تا این جاده هموار تر مسیرش طی شود اگر فرهنگ صلح را در کودکی به کودکانمان از نخستین مشارکت های اجتماعی شان بیاموزیم و ما نیز آن را در زندگی روزمره میان ساده ترین واژگان بهره بجوییم  به جاده ی ناهموار و سخت صلح نزدیک خواهیم شد.

نظر شما