پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۱۸۶۸۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
کتاب «آهنگران» خاطرات حاج صادق آهنگران کاری از انتشارات یا زهرا (س) به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 15 در فرهنگسرای ارسباران رونمایی شد.
کتاب حاج صادق اهنگران رونمایی شد.به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، مراسم رونمایی از کتاب «آهنگران» خاطرات حاج صادق آهنگران با حضور جمعی از مدیران فرهنگی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حجت الاسلام امرودی  روز دوشنبه از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 15 در فرهنگسرای ارسباران برپا شد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم عنوان کرد: حاج صادق برای همه ما عزیز است و در هیچ جایی از  صحنه‌های ۴۰سال انقلاب غایب نبود، به خاطر دارم در زمان دفاع مقدس رادیو عراق آن زمان از ایشان با عنوان بلبل امام خمینی(ره) یاد می‌کرد، از این رو می‌توان گفت صادق آهنگران به تنهایی یک رسانه بی‌نظیر در دفاع مقدس بود یا به تعبیری میراث معنوی جنگ هشت ساله است.

اسماعیلی ابراز کرد: بعد از جنگ که فضای معنوی قدری تغییر کرد، با تیتراژی که آقای آهنگران در پیشواز برنامه روایت فتح خواند واقعا فضای معنوی را به جامعه بازگرداند. همان زمان بنده دانشجو بودم و همراه با دوستان نوای ایشان را بارها پخش می‌کردیم و با آن اشک‌ها می‌ریختیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حاج صادق از آزمون‌های زیادی سربلند بیرون آمده است و مسیر نورانی خود را ادامه داده و نمود آن را قصه مدافعان حرم و حاج قاسم عزیز می‌بینیم، به همین منظور امروز صادق آهنگران بخشی از حافظه تاریخی مانا و جاودان نسل فعلی و ایران عزیز است.
 
اسماعیلی گفت: حضور بنده در این جلسه برای تکریم این شخصیت عزیز است و اگر چه وی آرزوی فیض شهادت دارد اما امید است سایه ایشان همچنان مستدام باشد زیرا ما به این شخصیت‌ها نیاز داریم.

همچنین حجت الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: دفاع مقدس مولفه هایی دارد که براساس آن می شود تمدن سازی کرد.
وی افزود: هشت سال دفاع مقدس حاوی نکاتی است که باید درخصوص آن کتاب های زیادی نوشت. سال های دفاع مقدس باب های زیادی برای ما باز کرد که از آن جمله می توان به فقه جهاد ، پاسداشت مادران و پدران شهید و حاج قاسم سلیمانی که از نشانه های آن است اشاره کرد.
حجت الاسلام امرودی افزود: یکی از ویژگی های حاج صادق آهنگران که خود از مولفه های دفاع مقدس هستند این است که استکبار ستیزی ،‌ منافق ستیزی و جریان های ضد صهیونیستی است که در شعرهایی که می خواند دنبال می کرد و همه آن ها در کتاب آهنگران آمده است.

شایان ذکر است در این برنامه حاج سعید حدادیان نیز به ایراد سخنرانی پرداختند و با نوای گرم خود مجلس را نورانی کردند و سر انجام مراسم با آیین رونمایی از کتاب صادق آهنگران به پایان رسید.
مطالب مرتبط
نظر شما