جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۷۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
سی‌وچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو با نمایش فیلم «گریه کن ماچو»، آخرین ساخته «کلینت ایستوود»، افتتاح می‌شود.
افتتاح جشنواره توکیو با فیلم جدید «کلینت ایستوود»
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو ۲۰۲۱ روز ۳۰ اکتبر (۸ آبان ۱۴۰۰) با نمایش فیلم گریه کن ماچو (Cry Macho) ساخته کلینت ایستوود افتتاح شده و در تاریخ ۸ نوامبر (۱۷  آبان) با نمایش فیلم ایوان هانسن عزیز (Dear Evan Hansen) ساخته استیون شباسکی به کار خود پایان می‌دهد.

در بیانیه متولیان این رویداد معتبر سینمایی دراین‌باره آمده است: جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو برنامه دارد فیلم‌های منتخب خود را به صورت فیزیکی در سینماهای هیبیا، یوراکوچو و گینزای توکیو به نمایش بگذارد تا مخاطبان بتوانند لذت تماشای فیلم‌ها را روی پرده بزرگ تجربه کنند. این دو فیلم جذاب نیز هیجانی مضاعف به سی و چهارمین جشنواره فیلم توکیو خواهند بخشید.

گریه کن ماچو یک فیلم درام در سبک وسترن از فیلمسازی است که تا به حال داستان‌های متعددی درباره شجاعت، امید، دوستی و عشق را در فیلم‌های خود به نمایش درآورده است. این فیلم در پنجاهمین سال از فعالیت فیلمسازی ایستوود با بازیگری، تهیه‌کنندگی و کارگردانی وی ساخته شد و اوایل ماه جاری میلادی در آمریکا روی پرده رفت. وسترن جدید ایستوود ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۴ دی) در ژاپن اکران خواهد شد.   

فیلم ایوان هانسن عزیز هم اقتباسی سینمایی از یک موزیکال موفق است که در آن یک دانش‌آموز دبیرستانی ناخواسته با یک نامه و دروغی ترحم‌برانگیز توجهات را به خود جلب می‌کند. این فیلم ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ (۵ آذر) در سینماهای ژاپن روی پرده خواهد رفت.

بر اساس این گزارش به نقل از از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو یکی از ۱۲ جشنواره بین‌المللی بزرگ جهان و از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم آسیا است که هرساله در پایتخت کشور ژاپن برگزار می‌شود. این جشنواره از سال ۱۹۸۵ آغاز به‌کار کرد و تا ۱۹۹۱ به‌صورت هر دو سال یکبار برگزار می‌شد که پس از آن به صورت سالانه ادامه یافت.

برنامه کامل سی‌وچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو سه‌شنبه هفته آینده (۶ مهر ۱۴۰۰) اعلام می‌شود.
نظر شما