پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۱۸۸۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
نمایش آیینی «رسالت جاوید» روز جمعه ۹ مهرماه ساعت ۱۶ در خانه فرهنگ مهرآباد اجرا می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایش آیینی «رسالت جاوید» به کارگردانی محدثه شهریاری و تهیه‌کنندگی مهین عرب کاشانی روز جمعه ۹ مهرماه ساعت ۱۶ در خانه فرهنگ مهرآباد منطقه ۹ اجرا می‌شود.

این نمایش با هدف تبیین نقش حضرت زينب(س) در پیام رسانی واقعه کربلا به عنوان الگوی رفتاری زنان جامعه اسلامی اجرا می‌شود. 

در رثای ام‌المصائب، بانوی صبر حضرت زینب(س)، که بعد از عباس(ع) علمدار کربلا بود و بعد از حسین(ع) پیامبر عاشورا شد. بانوی نمونه‌ای که از کودکی رنج بسیار کشید، اما صبوری پیشه کرد، و به رسم اهالی آسمان همواره شکرگزار بود و هیچ‌گاه لب به شکوه نگشود. این بانوی بزرگوار، کودکی نازدانه بود که مصیبت‌های زندگی خویش را در خواب کودکانه‌اش همچون رؤیایی کابوس‌وار دیده و حس کرده و تعبیر تلخش را از زبان پیامبر مهربانی‌ها شنیده است.

پرده اول: خواب کودکی حضرت زینب(س) که تعبیرش از دست دادن عزیزانش (پیامبر(ص)، حضرت زهرا(س)، امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع)) است. پرده دوم: زینب(س) را در گفت‌وگویی با برادرش در کربلا خواهیم دید و جنگ میان شیطان و فرشته به عنوان نماد جبهه حق و باطل به نمایش در می‌آید. پرده سوم: حضرت زینب(س) در جمع کودکان و بانوان حرم بعد از واقعه عاشوراست. پرده چهارم: اربعین زینبی و درد و دلش بر سر قبر مطهر برادر. پرده آخر: در پایان به حضور تکفیری‌ها و جنگشان با مدافعان حرم پرداخته می‌شود.

شهروندان برای تماشای نمایش می‌توانند به خانه فرهنگ مهرآباد واقع در مهرآباد جنوبی، خیابان شهید گزل‌خو، خیابان شهید اصفهانی مراجعه کنند و یا نمایش را به صورت زنده در صفحه اینستاگرام khanefarhangemehrabad مشاهده کنند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۶۲۰۱۶۳ تماس بگیرند.
نظر شما