جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۱۸۸۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
تابلوی نقاشی و خوشنویسی با موضوع دفاع مقدس و مدافعان سلامت با هنرمندی هومن بشارتی و مشارکت جمعی از هنرمندان پیشکسوت در ابعاد ۶۰ متر مربع رونمایی شد.
رونمایی از تابلویی که کرونا و دفاع مقدس را با هم به نمایش گذاشت
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، چهارشنبه، هفتم مهر ماه ۱۴۰۰ موزه بنیاد فرهنگی هنری برج آزادی میزبان تعدادی از هنرمندان پیشکسوت و محمود شالویی، سرپرست معاون هنری به منظور رونمایی از یک تابلوی مناسبتی بود.

هومن بشارتی، نقاش این تابلو در حاشیه مراسم رونمایی از این تابلو که ترکیبی از هنر نقاشی و خوشنویسی است، به خبرنگار ایسنا گفت: «حدود ۱۰ روز بر روی این تابلو کار شده است و روز گذشته برای نصب در سالن برده شده و امروز از آن رونمایی شده است.»

وی همچنین در پاسخ به این سوال که این اثر تا چه زمانی به نمایش گذاشته می‌شود، اظهار کرد: «فعلا امروز از این تابلو رونمایی خواهد شد اما ممکن است کنار گذاشته شود و بعدا در مراسم‌های آینده از آن استفاده شود.»
در این مراسم همچنین از اثر نقاشی اربعینی کیومرث قورچیان رونمایی به عمل آمد.

بشارتی هنرمند نقاش در حاشیه مراسم رونمایی از تابلو نقاشی‌اش و رونمایی از اثر نقاشی اربعینی استاد کیومرث قورچیان درباره ایده ساخت این تابلو اضافه کرد: «چهل سال است که رویدادهای فرهنگی و هنری در ایران مبدأش از برج آزادی بوده است. ما دیدیم بهترین کار برای قدردانی از هنرمندان کادر درمان و رزمندگان دفاع مقدس خلق اثری با ابعاد بزرگ است.»

به گزارش ایسنا، موزه بنیاد فرهنگی رودکی امروز، چهارشنبه علاوه بر رونمایی از این دو تابلو، از نمایشگاه عکسی به اسم «خنده بر آتش» که برگرفته از آثار عکاسی جنگ و دفاع مقدس هنرمندان پیشکسوت است، نیز رونمایی کرد.

به گفته بشارتی در این نمایشگاه به تأکید رییس موزه بیشتر بر روی حاشیه‌های دفاع مقدس تأکید و سعی شده تا بعد خشونت دفاع مقدس را پررنگ نکند.

شالویی، سرپرست معاونت هنری هم که در این مراسم ها حاضر بود، در بخشی از سخنانش با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی دلسوز، این چنین ابراز عقیده کرد: «امیدوارم وزارت فرهنگ با استعانت از پیشکسوتان، بتواند نیروی انسانی هنرمند را تربیت کند.»
نظر شما