شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۲
کد خبر: ۱۱۹۱۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت بیستم مهر، روز بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی نشست پاسداشت مقام این شاعر با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
برگزاری محافل ادبی به مناسبت روز حافظ
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت بیستم مهر، روز بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی، نشست پاسداشت این شاعر و غزلسرای برجسته ایرانی را در فضای‌مجازی برگزار می‌کند.
در این برنامه که امروز از ساعت۱۴تا۱۶ برگزار خواهد شد، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، کاووس حسن‌لی  استاد ادبیات دانشگاه شیراز، حسن انوری چهره ماندگار زبان و ادبیات‌فارسی، بهاءالدین خرمشاهی مترجم و حافظ‌پژوه، محمد بقایی ماکان  نویسنده، مترجم و استاد ادبیات‌فارسی و سیدنجمی حسن زیدی دانشیار دانشکده دولتی آموزشی کراچی پاکستان سخنرانی خواهند کرد.
حافظ شیرازی با بیان شاعرانه و استادانه خود برخی از داستان‌های قرآنی را با اشاراتی ظریف بیان می‌کند اما به واقع او ناظم شعر نیست که به بیان روایت و داستان بپردازد بلکه شاعری زبردست و تواناست که با قدرت تخیل و شناخت ژرفی که نسبت به بسیاری از نکات و لطایف قرآنی، اجتماعی و فرهنگی دارد، اندیشه و نگاه خود را در قالب شعرارائه می‌دهد.
به گزارش جام جم ، نگاه این شاعر پرآوازه پارسی‌گو به هستی، نگاهی جهان شمول است، به‌گونه‌ای که اندیشه‌های خود را در قالب اشعارش با بیانی شیوا و زیبا و با به‌کارگیری استعاره و تشبیه، ایهام و مجاز و سایر صناعات ادبی بیان کرده است.
این برنامه در نشانی‌های زیر پخش خواهد شد:
www.instagram.com/anjomanasarmafakher
www.aparat.com/mafakherefarhangi
https://t.me/anjomanasarmafakher

همچنین هفتمین درس گفتار سیمرغ پارسی با موضوع «حافظ در برزخ صومعه و دیر مغان» در صفحه اینستاگرام بنیاد سعدی برگزار می‌شود.
به گزارش جام‌جم و به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سعدی، این برنامه به مناسبت روز حافظ شیرازی با حضور قدرت‌ا... طاهری، دانشیار زبان و ادبیات‌فارسی دانشگاه شهیدبهشتی و الهام حدادی، دبیر علمی نشست و کارشناس معاونت امور بین‌الملل در بنیاد سعدی سه‌شنبه بیستم مهر، ساعت۱۸ به وقت ایران برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این گفت‌وگوی زنده به آدرس اینستاگرام بنیاد سعدی به‌نشانی saadifoundation @ مراجعه کنند.
نظر شما