چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۱۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
همزمان با ۲۰ مهر ماه روز بزرگداشت حافظ شیرازی، پادکست «حافظ از دیدگاه ادب و عرفان» به همت فرهنگ‌سرای خانواده تولید و منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با ۲۰ مهر ماه روز بزرگداشت حافظ شیرازی، پادکست «حافظ از دیدگاه ادب و عرفان» به همت فرهنگ‌سرای خانواده تولید و منتشر شد. این برنامه با هدف ترویج اندیشه‌های حافظ در بین خانواده‌ها و به خصوص جوانان، با همکاری کانون ادبی عرفانی شفق به انتشار سخنان پرستو یمینی با موضوع حافظ از دیدگاه ادب و عرفان اختصاص دارد. 

خواجه شمس‌الدین محمد شیرازی شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و معروف به لسان‌الغیب از بزرگ‌ترین شاعران غزل‌سرای ایران و جهان به شمار می‌رود و از مهم‌ترین شاعران نغزگوی ادبیات فارسی است. ایرانیان دیوان حافظ را سخت گرامی می‌دارند و با تفأل به اشعارش به راز و نیاز می‌پردازند. اندیشه و افکار حافظ به سایر ملل راه یافته و شعرای بزرگی چون گوته آلمانی او را از بزرگ‌ترین اندیشمندان تاریخ لقب دادند که به انسان‌ها درس عشق و محبت داده است.

۲۰ مهر ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی حافظ نام‌گذاری شده است. 

علاقه‌مندان می‌توانند در ادامه از این محتوا بهره ببرند و برای مشاهده سایر برنامه‌های مجازی فرهنگ‌سرای خانواده به صفحه اینستاگرام این فرهنگ‌سرا به نشانی Farhangsara_khanevade مراجعه کنند.

نظر شما