جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۱۹۱۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
مناطق و مراکز فرهنگی و فرهنگسراهای شهر تهران در مناطق 22 گانه براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر دستگیری از مردم کم برخوردار کشور در دوران همه گیری کرونا، با همکاری تشکل های مردم نهاد و خیرین فعالیت های جهادی در حوزه های فرهنگی را در سطح شهر تهران بویژه در مناطق کم برخودار ادامه می دهند.

آهنگ تند فعالیت های جهادی مراکز فرهنگی شهر تهران در قالب «کمک های مومنانه و عزتمندانه»به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ و هنر، این فعالیت ها که از ابتدای دوران همه گیری بیماری کرونا در دستور کار مراکز فرهنگی شهر تهران آغاز شده در بخش های مختلف همچنان ادامه دارد.

براساس این گزارش، فعالیت های جهادی که در قالب کمک های مومنانه و با مشارکت دهی گروهها و تشکل های مردم نهاد نیز همراه بوده است با محوریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حال انجام است.

اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در نقاط محروم شهر با هدف افزایش نشاط و شادی مردم این مناطق، اهدای محصولات فرهنگی شامل لوازم التحریر، کتاب، اسباب بازی و ... توزیع ارزاق و خوارو بار ، تامین هزینه و کمک به درمان بیماران ، اهدای لوازم خانگی و کمک به تامین هزینه جهیزیه از جمله فعالیت های جهادی مراکز فرهنگی شهر تهران در ماههای گذشته بود و براساس اعلام معاونت ارتباطات و رسانه سازمان فرهنگی شهر تهران بات قدرت ادامه خواهد یافت.

برپایه این گزارش، از جمله برنامه های جهادی مراکز یاد شده در ایام همه گیری کرونا پویش «احسان کریمانه» با هدف پرداخت بدهی نیازمندان و حساب دفتری انان بوده که با استقبال همشهریان تهرانی چه آنانی که از این احسان برخوردار شده اند و چه انانی که در پرداخت این احسان مشارکت کرده اند، مواجه شد.

فعالیت های عمرانی در مناطق محروم و نیازمند، طبخ غذا و اطعام کریمانه، تولید و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی رایگان نیز از جمله فعالیت های جهادی مراکز فرهنگی در ایام کرونا بین شهروندان کم برخوردار که از بابت این بیماری دچار آسیب های اقتصادی شده اند، بوده است.

علاوه بر موارد بالا، کافرینی و کمک به اشتغال افراد، هماهنگی و همکاری و تعامل با سایر گروههای جهادی خودجوش با هدف هم افزایی در ارائه کمک های مومنانه ، غربالگری ، ضد عفونی منازل در قالب طرح شهید سلیمانی نیز از جمله فعالیت های جهادی مراکز فرهنگی تهران است که همچنان با همکاری سازمان بسیج مستضعفین در حال پیگیری است.

برپایه این گزارش، پویش مردمی و جهادی «هست اینجا» با هدف توزیع و عرضه‌ اقلام ضروری در بین شهروندان مناطق کم برخوردار به همراه ایجاد موکب جهادی خادم منتظر نیز از جمله برنامه های جهادی است که از سوی مراکز فرهنگی و فرهنگسراهای تهران در حال برگزاری است و استقبال مردمی را نیز در پی داشته است.

انتهای پیام/



نظر شما