پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۱۹۱۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
کتاب «دنیا پس از تو نباشد» نوشته سیدمهدی شجاعی شامل داستان زندگی وهب نصرانی از یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا توسط انتشارات نیستان منتشر و راهی بازار نشر شد.
کتاب سیدمهدی شجاعی درباره زندگی وهب نصرانی چاپ شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتاب «دنیا پس از تو نباشد» نوشته سیدمهدی شجاعی شامل داستان زندگی وهب نصرانی از یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا به‌تازگی توسط انتشارات نیستان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

وهب جوانی است که برخی او را نصرانی نیز معرفی کرده‌اند. با مادر و همسر جوانش برای همراهی با امام حسین (ع) راهی سرزمین کربلا شد. در هنگامه نبرد همسرش وقتی او را برای آخرین بار راهی میدان دید، آرزو کرد ای کاش پس از شهادت همسر جوانش به او ملحق شود تا زندگی آنها در جهان باقی نیز در کنار هم ادامه پیدا کند. وهب شهید می‌شود و همسرش نیز که بر بالین وی حضور یافته است توسط یکی از سربازان سپاه ابن زیاد به شهادت می‌رسد.

در روایت‌های تاریخی عنوان شده وهب در روز عاشورا ۲۵ سال داشت و از دامادی‌اش ۱۷ روز می‌گذشت که با اصرار مادرش و با وجود علاقه شدیدش به همسر جوانش از او دل بریده و به میدان مبارزه می‌رود.

داستان وهب بین داستان‌های روایت شده از اشخاص حاضر در روز عاشورا داستانی تراژیک و در عین حال شوری حماسی دارد. روایت سید مهدی شجاعی از این شخص و داستان عشق او به همسر و در عین حال امامش و نیز نحوه شهادت او و همسرش در عاشورا نیز باری حماسی و در عین حال تراژیک دارد. شجاعی داستانش را از دل چشمه‌های جوشیده تردید در قلب وهب به‌سوی سرمنزل یقین نوشته است. او تلاش کرده عشق وهب به همسرش و تمنای او برای زیست ابدی در جهان باقی در کنار او را در کنار فرجام این آرزو بازخوانی کند.

تصویرگری کتاب «دنیا پس از تو نباشد» توسط فرهاد جمشیدی انجام شده است.

این‌کتاب با ۳۸ صفحه و قیمت ۶۰ هزار تومان منتشر شده است.
نظر شما