جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۸
کد خبر: ۱۱۹۲۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
در آیین رونمایی از کتیبه «قدرت اسلام» در ایوان انتظار مطرح شد
آیین رونمایی از کتیبه «قدرت اسلام» همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در ایوان انتظار برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، آیین رونمایی از کتیبه «قدرت اسلام» شنبه ۲۴ مهرماه در ایوان انتظار برگزار شد. حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس و معاونان سازمان فرهنگی هنری، حجت‌الاسلام محمود متوسل مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و جمعی از مدیران فرهنگی در این مراسم حضور داشتند. 

حجت‌الاسلام محمود متوسل مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در این مراسم عنوان کرد: خیابان ولی‌عصر(عج) تهران باید در قالب‌های تصویری، خطاطی و سایر هنرهای سمعی و بصری، میعادگاه عاشقان امام عصر(عج) شود و به عنوان یک الگو به سایر نقاط کشور توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) متعلق به کل آحاد مسلمین است، گفت: امام عصر(عج) نماد وحدت مسلمین است و نباید اجازه دهیم بین مسلمین تفرقه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام امرودی: اسلام بهترین دین برای مدیریت فرد و جامعه است

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: اسلام بهترین دین برای مدیریت فرد و جامعه است. دین اسلام دارای کارنامه و برنامه است که وجود حضرت محمد مصطفی(ص) و همچنین وجود احادیث و روایات از امامان که دریایی از معارف است، از کارنامه و برنامه‌های دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به رونمایی از کتیبه «قدرت اسلام» گفت: کار بسیار ارزشمندی است و باید ساعت‌ها به این کتیبه زیبا نگریست. در این کتیبه ۳۵ رویداد مهم از جمله قبل، حین و بعد تولد حضرت مهدی(عج) و همچنین غیبت صغری و کبری و دوران غیبت و ظهور به تصویر کشیده شده است.

حجت‌الاسلام امرودی تصریح کرد: با استفاده از این کتیبه می‌توان معارف مهدوی را در قالب اجرای پرده‌خوانی به نسل جوان آموزش داد.

کتیبه هنری «قدرت اسلام» همزمان با نهم ربیع‌الاول سالروز به امامت رسیدن حضرت مهدی(عج) در ایوان انتظار میدان ولی‌عصر(عج) پایتخت رونمایی شد.

آیین رونمایی از کتیبه هنری «قدرت اسلام» به همت فرهنگ‌سرای ولا، معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و مدیریت فرهنگی هنری مترو برگزار شد. در این کتیبه اشعار ۱۲ شاعر مهدوی، ۱۱۰ لقب از القاب امام زمان(عج)، ۱۴ آیه از آیات مهدوی و ۴۰ روایات از معصومین علیهم‌السلام توسط هنرمندان نگارگر به تصویر کشیده شده است. همچنین در نگارگری این اثر، میلاد حضرت حجت(عج)، غیبت امام عصر(عج)، نیابت خاصه، القاب نائبان خاص، دو تشرف از تشرفات معتبر، خیمه انتظار، نیابت عامه با استفاده از نماد نجف و شهر مقدس قم، وظایف عصر غیبت، انتظار، رجعت کنندگان ظهور، مؤلفه‌های ظهور، خروج سفیانی و خسف بیداء آمده است.

این تابلو به منظور تبیین معارف مهدوی طراحی و تهیه شده است و مبتنی بر آن امکان برگزاری ۲۵ مجلس نقالی مهدوی توسط کارشناسان آموزش‌دیده فراهم آمده است. کتیبه «قدرت اسلام» اثری هنری است که به زبان آیات قرآن، اشعار و احادیث به معرفی حضرت ولی‌عصر(عج) و موضوع مهدویت می‌پردازد.
نظر شما