سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۱۹۴۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
نمایشگاه آثار تجسمی مهر محمد(ص) به همت نگارخانه گلستان برگزار شد.
نمایشگاه آثار تجسمی «مهر محمد(ص)» برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه آثار تجسمی مهر محمد(ص) به مناسبت ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم (ص) در نگارخانه گلستان برگزار شد.

در این نمایشگاه ۴۰ اثر از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی با آثار نقاشی، نقاشی خط، مجسمه، عکس، تذهیب،خوشنویسی، نگارگری و... به نمایش گذاشته شده است.

دارا افشار قوچانی متولد ۱۳۳۸ شهر قوچان یکی از هنرمندان نقاش حاضر در این نمایشگاه در گفتگو با روابط عمومی فرهنگ‌سرای گلستان درباره فعالیت‌های هنری خود گفت:خاطرات دوران دبستان من از حدود سال‌های سوم دبستان به بعد سرشار از لذت نقاشی و فعالیت‌های هنری است. مخصوصا دوران دبیرستان را اساتید برجسته امروز روزگار ما همچون آقای دکتر محمدمهدی هراتی و آقای دکتر محمد معمارزاده که در زمان نوجوانی من اولین سرچشمه لذت طراحی و نقاشی و جستجوی خویش را بر جانم هموار کردند.

وی درباره انگیزه فعالیت‌های هنری خود گفت: به یاد ندارم که بدون فعالیت هنری زیسته باشم از دوران کودکی تا زمان قبل از ازدواج، و تا امروز مخصوصا دوران زندگی مشترک بنده سرشار از تجربیات، تحصیل، آموزش و برگزاری بیش از ۴۰ نمایشگاه داخلی و خارجی بوده و به شکرانه حق تعالی هنوز هم چنین بوده و انشالله که چنین باشد. 

این هنرمند عرصه نقاشی درباره خلق آثار هنری خود گفت: من و همسرم خانم دکتر محبوبه الهی هر دو در کنار هم خالق ایده‌ها و افکار و آرزوهای خویش بوده و هستیم. با توجه به ظرفیت طولانی تجربی و اشتیاق و وافر فیمابین ما و زندگی و وظایف آموزشی و مشارکت‌های گوناگون اجتماعی که منبعث از تجربیات پژوهشی تجربی و آموزشی هنری ماست، تمامِ وقت و هزینه‌های مادی و معنوی ما را به خود اختصاص داده و به طور جامع در این ۵۵ سال عمر هنری شخصی و مشترک که در دنیای هنر گذشت. مخاطبان من و همسرم طرز تلقی و تفکر ما را پذیرفته‌اند و ما با ایمان و باوری که در حوزه تجربی و اختصاصی خود داشته و داریم دیدگاه و نظرگاه ما را به عنوان یک الگو و روش و منش هنری قبول داشته و دارند و استقبال می‌کنند و این نشانه تاثیرگذاری ما بر مخاطبین است.

افشار در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهارداشت: مانند اکثر هنرمندان این آب و خاک تلاطم‌ها و ناملایم‌ها را تا پوست و استخوان حس می‌کنیم. اما زندگی را در هنر و هنر را در زندگی با همه فراز و نشیب‌هایش در زندگی خویش جاری می‌بینیم و این امید ناشی از توجه حضرت حق است. که ما را در همه مشکلات حفظ کرده و هنوز سرچشمه‌های امید به آینده را در وجودمان زنده و جاری می‌سازد. با اینکه مبلمان اجتماعی و گفتمان هنری در فضای عمومی و اختصاصی ما کم رنگ شده و رابطه آفرینش گری با تجارت و هنر ناهموار و پیمایش آن سخت شده است. اما ما هنرمندان بهترین و عالیترین استعدادمان قلم زدن و قدم زدن در وادی هنر است. و به جز این خلاقیت‌ها و آفرینش‌ها به چیزی دیگرو موضوع دیگری خارج از آن نماینده نمی اندیشیم. هنر در درون ماست و ما برآنیم همچون همه زمان‌ها.

نمایشگاه آثار تجسمی «مهر محمد(ص)»‌ جمعه ۳۰ مهر با حضور هنرمندان، اساتید و مدرسان حوزه هنرهای تجسمی در نگارخانه گلستان افتتاح و تا یازدهم آبان برپاست.

نظر شما