جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۲۰۱۳۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
جشنواره بین‌المللی دهوک که این روزها در کردستان عراق در حال برگزاری است هم میزبان «جنایت بی‌دقت» در بخش سینمای جهان است و این جشنواره علاوه بر «جنایت بی‌دقت» میزبان فیلم‌هایی مانند «قهرمان»، «تی‌تی» و «زاولا» است.
حضور متعدد «قصیده گاو سفید» در جشنواره‌های بین‌المللیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ،«قصیده گاو سفید» به کارگردانی مشترک بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی در طول یک ماه در هشت جشنواره معتبر جهانی شرکت می‌کند. فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» در ادامه حضورهای بین‌المللی خود در چندین جشنواره بین‌المللی شامل سالونیکا (یونان)، دنور (آمریکا)، فیلم‌هایی از جنوب (اسلو)، برانشوایگ (آلمان)، استکهلم (سوئد)، فیلادلفیا (آمریکا)، جهان زنان (آلمان) و فیلم‌های آسیایی (هنگ‌کنگ) در آبان ماه شرکت می‌کند.

 به نقل از شرق ،شصت‌ودومین جشنواره فیلم سالونیکا از ١٣ تا ٢٣ آبان  در یونان برگزار شد و «قصیده گاو سفید» در بخش افق‌های باز به نمایش درآمد. سی‌ودومین جشنواره فیلم استکهلم از ١٩ تا ٣٠ آبان نیز در سوئد برگزار شد و «قصیده گاو سفید» در بخش مسابقه حضور داشت. 
چهل‌وچهارمین جشنواره فیلم «دنور» که از ١٢ تا ٢٣ آبان  سی‌امین جشنواره فیلادلفیا از ٢٩ مهر تا ٩ آبان ، سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم «برانشوایگ» از ١٠ تا ١٦ آبان ، بیست‌و‌یکمین جشنواره فیلم «جهان زنان» از ٥ تا ١٢ آبان  در برلین آلمان و هجدهمین جشنواره فیلم‌های آسیایی هنگ‌کنگ از ٥ تا ۲۳ آبان نیز میزبان فیلم «قصیده گاو سفید» بودند. 
سی‌و‌یکمین جشنواره «فیلم‌هایی از جنوب» هم از ٢٠ تا ٣٠ آبان (١١ تا ٢١ نوامبر) در اسلو نروژ برگزار خواهد شد و این فیلم به کارگردانی مشترک بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم در بخش مسابقه حضور دارد. مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، آوین پوررئوفی و پوریا رحیمی‌سام بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم هستند.

فیلم «خورشید آن ماه» ساخته بلند ستاره اسکندری در نخستین نمایش بین‌المللی خود در جشنواره فیلم هند (گوا) به روی پرده رفت.

این فیلم که نخستین اثر بلند ستاره اسکندری در مقام کارگردان به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی و پخش بین‌المللی مؤسسه ایریماژ است، در بخش چشم‌انداز سینمای جهان در پنجاه‌و‌دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم هند شرکت کرد. 
جشنواره بین‌المللی فیلم هند (گوا) یکی از 15 رویداد الف سینمای جهان (جشنواره‌های رقابتی تقویم فیاپف) است و از ۲۹ آبان تا ۷ آذر سال جاری در شهر گوا برگزار می‌شود. فیلم «خورشید آن ماه»، در هزارتوی چشم‌اندازهای بکر، موسیقی مسحورکننده و آداب و سنن منطقه، در دل داستان عشقی سرکوفته، تصویری صادقانه از قوم شریف و نجیب بلوچستان ارائه می‌دهد که با تصاویر معمول این منطقه و مردمان آن در سینمای مسلط ایران تفاوت‌هایی بنیادین دارد.

 جشنواره بین‌المللی دهوک که این روزها در کردستان عراق در حال برگزاری است هم میزبان «جنایت بی‌دقت» در بخش سینمای جهان است و این جشنواره علاوه بر «جنایت بی‌دقت» میزبان فیلم‌هایی مانند «قهرمان»، «تی‌تی» و «زاولا» است.
مطالب مرتبط
نظر شما