چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۴۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
پردیس تئاتر تهران برای دومین سال پیاپی جشنواره مجازی «تئاتر کاغذی» را برگزار می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حسین عالم‌بخش رییس پردیس تئاتر تهران و دبیر جشنواره «تئاتر کاغذی» از برگزاری دومین دوره این جشنواره خبر داد و گفت: دومین دوره جشنواره «تئاتر کاغذی» در روز یکم آذر ماه ۱۴۰۰ ضمن رونمایی از پوستر جشنواره با حضور داوران، آقایان اردشیر صالح‌پور رییس یونیمای مبارک، شهرام کرمی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵، حامد زحمتکش مدیر اجرایی دفتر هنرهای نمایشی کاربردی جهاد دانشگاهی، نیما بگلریان مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان تهران و خانم‌ها ساغر لطفی‌نژاد کارشناس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فهیمه میرزاحسینی عضو هیئت‌علمی دانشگاه هنر و عضو هیئت‌مدیره یونیمای ایران رسماً آغاز شد.

رییس پردیس تئاتر تهران درباره برگزاری موفق دور نخست این جشنواره گفت: سال گذشته بالغ بر سه هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که هزار و ۱۰۰ اثر به مرحله بازبینی راه یافت و این امر نقطه عطفی در اجرای این برنامه در سطح ملی بود؛ به شکلی که آلن لکوک احیاگر این هنر در جهان معاصر پیامی برای دبیرخانه جشنواره ارسال کرد.

وی افزود: در پی برگزاری موفق دور نخست، تصمیم بر این شد تا دومین دوره جشنواره را ویژه خانواده‌ها و با نگاهی بدیع با محورهایی نظیر آیین اقوام ایرانی، اخلاق‌مداری، مهربانی، قصص کهن ایرانی و اصلاح الگوی مصرف، کرونا را شکست می‌دهیم و خاطرات مدرسه برگزار کنیم.

دبیر جشنواره مجازی تئاتر کاغذی در ادامه با اشاره به نحوه شرکت در جشنواره گفت: علاقه‌مندان می‌توانند فراخوان این جشنواره را مطالعه کرده و بر اساس دستورالعمل‌های آن اقدام به تهیه فیلم از آثار خود کنند. فیلم کارگاه آموزشی مجازی با حضور استادان این حوزه با موضوعات نحوه ساخت دکور، عناصر نمایش و چگونگی تنظیم نمایشنامه و اجرای برنامه متناسب با اهداف دبیرخانه نیز در کانال آپارات پردیس تئاتر تهران به نشانی aparat.com/p.t.tehran بارگذاری شده است.

مهلت ارسال آثار به جشنواره ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به شماره ۰۹۳۵۱۰۰۵۹۹۰ در پیام‌رسان واتساپ ارسال کنند. 

نظر شما