شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۲۰۴۹۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
اعلام عادی شدن فعالیت سینماها باعث شد تا امیدواری برای رونق دوباره سینما پررنگ شود و بخشی از ضررهای ناشی از همه‌گیری کرونا در دوساله اخیر جبران شود. همزمان با حذف محدودیت‌های سینمایی؛ در حال حاضر ۲۶فیلم در سینماهای تهران و شهرستان‌ها در حال اکران است که برخی زودتر اکران شده و برخی دیرتر.
فیلم‌های در حال اکران سینماها/ سینما در انتظار رونق دوبارهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، بعد از دو سال بالاخره فعالیت سینماها به وضعیت عادی بازگشت و محدودیت ‌۵۰‌درصدی حضور تماشاگران در سالن‌های سینما برداشته شد. اداره کل روابط‌عمومی سازمان سینمایی به نقل از محمد خزاعی، رئیس این سازمان خبر داده که بعد از نشست مشترک رئیس سازمان سینمایی و محسن فرهادی معاون فنی سلامت محیط وزارت بهداشت امکان فعالیت عادی برای سالن‌های سینما فراهم شد.
اگرچه بدیهی است که پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید از طرف سینماداران و مخاطبان سینما رعایت شود. تصمیمی که باعث شده امیدواری برای رونق دوباره سینما به حالت قبل  بازگردد و بخشی از ضررهای ناشی از همه‌گیری کرونا در دوساله اخیر جبران شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اظهار قدردانی از تعامل و همکاری وزارت بهداشت و درمان و ستاد مقابله با کرونا در این زمینه گفت: بدیهی است سینماها تابع پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا خواهند بود و هر وقت تصمیم جدیدی اتخاذ شود به آن پایبند خواهند بود.

 دینامیت در صدر

در حال حاضر ۲۶فیلم در سینماهای تهران و شهرستان‌ها در حال اکران است که برخی زودتر اکران شده و برخی دیرتر. پرفروش‌ترین این فیلم‌ها دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان است که از تیرماه روی پرده سینماهاست و تاکنون حدود ۲۶میلیارد تومان فروخته است.
براساس گزارش سینما تیکت بعد از فیلم دینامیت، فیلم گشت ارشاد ۳ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید سهیلی در رتبه دوم جدول فروش قرار دارد که بعد از حدود دو هفته نمایش بیش از ۱۲میلیارد تومان فروخته‌است. همچنین فیلم سینمایی قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی طی پنج هفته اکران حدود ۸‌و‌نیم میلیارد تومان فروش رفته است.

فیلم‌ سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی و تهیه‌کنندگی امیر بنان بعد از ۱۲ هفته اکران و «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی بعد از سه هفته اکران و فیلم «هفته‌ای یک‌بار آدم باش» که اکرانش در نوروز آغاز شد، در رتبه بعدی جدول فروش قرار دارند و هر کدام حدود ۱.۵میلیارد فروخته‌اند.

فلیم‌های دیگر روی پرده ازجمله تکخال، آتابای، پوست، شهر گربه‌ها، خون شد و تک‌تیرانداز هنوز به فروش میلیاردی نرسیده‌اند. حالا باید دید با برداشته شدن محدویت‌ ۵۰‌درصدی، فروش فیلم‌ها یک جهش به‌دنبال خواهد داشت یا خیر!

 فیلم‌های تازه در راهند

  قرار است از این هفته فیلم‌های تازه‌ای راهی سینماهای کشور شود و شاید این فیلم‌ها بتوانند تنور سینماهای کشور را کمی گرم‌تر کنند. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به رومانتیسم عماد و طوبا به کارگردانی و نویسندگی کاوه صباغ‌زاده اشاره کرد که در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و الناز حبیبی برای این فیلم نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد. 

به جز الناز حبیبی، حسام محمودی و زنده‌یاد علی انصاریان نیز در این فیلم بازی کرده‌اند. این فیلم برشی از زندگی یک زوج است که در فضایی پر نشاط و رنگین روایت شده و اگر به لحاظ داستانی هم چندان پرکشش نباشد اما طراوات فیلم و امیدبخشی توام با واقع‌بینی فیلم می‌تواند علاقه‌مندان فیلم‌های عاشقانه را به سینما‌بکشاند.

فیلم «بی‌ همه چیز» به عنوان دومین فیلم برگزیده تماشاگران در جشنواره سی‌ و نهم می‌تواند دوباره به سینماها رونق بدهد.

این فیلم که به زودی وارد چرخه اکران می‌شود، به کارگردانی محسن قرایی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی از بازی هنرمندانی چون هدیه تهرانی، پرویز پرستویی، باران کوثری، هادی حجازی‌فر، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی و تعداد زیادی از بازیگران سینمای کشورمان بهره‌مند است و نیز در ۱۵ رشته در سی‌نهمین جشنواره فیلم فجر نامزد شده‌است.
در نهایت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن، طراحی لباس و جایزه ویژه هیات‌داوران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر هم به بی‌همه چیز رسیده‌بود. ضمن این‌که داستان فیلم از نمایشنامه پرکشش و مشهور ملاقات بانوی سالخورده نوشته فردریش دورنمات اقتباس شده‌است.

فیلم تازه اکران فصل پاییز «بندر بند» به کارگردانی منیژه حکمت است که یک فیلم جاده‌ای محسوب می‌شود، در چند جشنواره بین‌المللی حضور داشته و  روایتگر ماجراهای یک گروه موسیقی سه‌نفره جوان است که از شهرستان راه می‌‌افتند تا در یک مسابقه موسیقیایی در تهران شرکت کنند اما در این مسیر درگیر ماجراهایی می‌شوند.

این فیلم، پر از چشم‌اندازهای به‌یاد ماندنی و مملو از موسیقی در میانه سیل خانمان بر‌افکن در ایران است. در این فیلم رضا کولغانی، پگاه آهنگرانی، امیرحسین طاهری و مهدیه موسوی بازی کرده‌اند.

 از سینمای مستند چه خبر
خبرهای رسیده حاکی است مستند «آن شب» ساخته مینا قاسمی نیز قرار است به جمع فیلم‌های درحال اکران بخش هنر و تجربه بپیوندد. این فیلم داستان ملتهبی دارد و به صورت موبایلی فیلمبرداری شده‌است. «آن شب» یازدهمین فیلم مینا قاسمی زواره محسوب می‌شود و روایتی از ورود ناگهانی یک مادر با نوزادش به مددسرای بانوان است که مدیر مرکز برای جلوگیری از فروش نوزاد به وسیله مادر تلاش می‌کند او را به شیرخوارگاه تحویل دهد اما با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌شود.
برچسب ها: سینما ، اکران فیلم ، کرونا
نظر شما