پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۵۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
فراخوان جشنواره داستان‌نویسی «یاد باغبان» در راستای گرامیداشت مرحوم محمد سرور رجایی، نویسنده فقید افغانستان به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران منتشر شد.
انتشار فراخوان جشنواره داستان‌نویسی «یاد باغبان»
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، جشنواره داستان‌نویسی کوتاه «یاد باغبان» در راستای گرامیداشت یاد مرحوم محمد سرور رجایی، نویسنده فقید افغانستان و ادامه مسیر و اهداف وی در راستای شکوفایی استعدادهای بچه های افغانستان و ایران و پیوند هرچه بیشتر دو ملت از طریق ادبیات به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران برگزار می‌شود.

نوجوانان ایرانی و اهل افغانستان می‌توانند با توجه به شرایط شرکت و مقررات اعلام شده در فراخوان تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در این جشنواره شرکت کنند.متن فراخوان به شرح زیراست :

اهداف جشنواره داستان نویسی «یاد باغبان»:

جشنواره داستان‌نویسی «یاد باغبان» با اهدافی همچون تحکیم و تقویت روابط فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان؛ شناخت استعدادهای نوظهور در زمینه داستان‌نویسی و حمایت از آنها؛ حمایت از استعداد‌های ادبی اعضای افغانستانی کتابخانه‌ها با سه عنوان موضوع: سرزمین من؛ دوستان ایرانی من (ویژه نوجوانان اهل افغانستان) و دوستان افغانستانی من (ویژه نوجوانان ایرانی) برگزار خواهد شد.

شرایط شرکت در جشنواره:

این جشنواره ویژه نوجوان ۱۲ تا ۱۷ سال، متولدین ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۸ می باشد و نوجوانان ایرانی و اهل افغانستان علاقه‌مند می‌توانند با ارسال داستان کوتاه و داستانک در این مسابقه شرکت کند.

ارسال داستان‌های کوتاه حداکثر تا ۱۰۰۰ کلمه همراه با خلاقیت بالا و بدون کپی‌برداری در اولویت داوری و امتیاز دهی است و علاقمندان می‌بایست نام و نام خانوادگی، سن، شماره تماس و نام کتابخانه را در ابتدای آثار ارسالی ذکر کنند.

نحوه شرکت:

علاقه‌مندان به سه روش می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند: ثبت نام در سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir یا ایمیل farhangi@tehranpl.ir و ارسال اثر به آدرس دبیرخانه جشنواره: تهران، میدان هفت تیر، خیابان شهید نعمت‌الله لطفی، پلاک ۲۳ - صندوق پستی ۱۵۸۹۸۶۶۶۸۱ اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران - واحد فرهنگی.

مهلت شرکت: جشنواره داستان نویسی«یاد باغبان»از ۱۰ آذر تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ برگزار و اختتامیه و معرفی برگزیدگان همزمان با ۱۷ اسفند ماه سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار خواهد شد.

علاقمندان شرکت در این جشنواره داستان‌نویسی در صورت بروز هر گونه سوال می‌توانند با شماره تلفن: ۰۲۱-۸۸۸۶۶۰۲۷تماس حاصل کنند. گفتنی است مرحوم محمدسرور رجایی متولد ۱۳۴۸ کابل بود. وی از سال ۱۳۷۳ به ایران مهاجرت کرده و مدیریت خانه ادبیات افغانستان و مدیریت دفتر شعر و داستان افغانستان در حوزه هنری را بر عهده گرفت. کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» یکی از آثار شاخص اوست. این کتاب مجموعه‌ای از خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس است که در حاشیه دیدار با رهبر انقلاب در خردادماه سال ۱۳۹۸ این کتاب را تقدیم ایشان کرد. کتاب های «ماموریت خدا»، هفت‌ روایت از احمدرضا سعیدی شهید ایرانی جهاد اسلامی افغانستان، «در آغوش قلب‌ها»، «گل‌های باغ کابل»، «در آغوش قلب‌ها»، «اشعار و خاطرات مردم افغانستان از امام خمینی» برخی از آثار منتشر شده سرور رجایی است.

انتشار مجله «باغ» ویژه کودکان افغانستانی نیز از دیگر فعالیت‌های او در این سال‌ها بود. مرحوم رجایی نوشته‌های خود در این مجله را با تخلص «باغبان» برای بچه‌های افغانستانی منتشر می‌کرد.

انتهای پیام/
نظر شما