جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۲۰۶۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
آیین اختتامیه نخستین سوگواره عکس آیینی اربعین ۱۴۰۰ با تجلیل از پیشکسوتان عکاسی و تقدیر از برگزیدگان، روز پنجشنبه ۱۸ آذر در فرهنگ‌سرای بهمن برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مهدی توکلیان دبیر نخستین سوگواره عکس آیینی اربعین ۱۴۰۰ از برگزاری آیین اختتامیه این سوگواره با تجلیل از پیشکسوتان عکاسی آیینی و دینی خبر داد و گفت: در این مراسم که پنجشنبه ۱۸ آذر ساعت ۱۰ در فرهنگ‌سرای بهمن برگزار می‌شود، از کمال‌الدین شاهرخ، عباس میرهاشمی، رسول اولیازده و جاسم غضبان پور تجلیل خواهد شد. 

توکلیان با اشاره به برگزاری این مراسم در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس گفت: امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی، مراسم عزاداری ایام اربعین به شکل محدودتری برگزار شد و از آنجا که اقوام گوناگون ایرانی با توجه به فرهنگ محلی و بومی در مناطق مختلف ایران اسلامی عزاداری می‌کنند، این مسابقه در سطح ملی در نظر گرفته شد و هنرمندان از نقاط مختلف ایران توانستند در این مسابقه شرکت کنند و با ارائه آثار خود به معرفی آیین‌های عزاداری اقوام ایرانی بپردازند.

وی یکی از اهداف برگزاری این مسابقه را آشنایی نسل جدید عکاسان و هنرجویان و علاقه‌مندان به هنر عکاسی با فضای رسانه‌های نوین برشمرد و افزود: بهره جستن از ظرفیت‌های رسانه‌های نوظهور و استفاده صحیح از عکس بر مبنای سواد رسانه‌ای از مزیت‌های نسل جدید عکاسان است. داوری نخستین دوره عکس اربعین ۱۴۰۰ توسط استادان عکاسی محمدصادق حیدری، ساتیار امامی، زهیر صیدانلو، ثریا بیات، سمیه غلامی و کیوان امجدیان انجام و برگزیده‌ها انتخاب شدند و در مراسم اختتامیه از آنها تقدیر خواهد شد.

توکلیان ضمن اشاره به بخش نمایشگاهی این مسابقه افزود: تعداد ۴۰ عکس نیز برای بخش نمایشگاهی توسط داوران انتخاب شد که به بخش نمایشگاه این مسابقه راه یافت. حضور آثار هنرمندان و عکاسان شهرستانی در این رویداد قابل توجه است و از کردستان، اهواز، دزفول، آستارا، شیراز، سبزوار، اردبیل، اهر، گرگان، قزوین، سمنان، تبریز و... اثر داشتیم.

وی درباره نحوه برگزاری مراسم عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشتر شرکت‌کنندگان در این سوگواره از شهرهای مختلف هستند و بنا به شرایط نمی‌توانند در مراسم حضور داشته باشند، بر اساس تصمیم مدیریت فرهنگ‌سرای بهمن به صورت مجازی از طریق لینکی که برایشان ارسال خواهد شد می‌توانند در مراسم حضور یابند.

دبیر سوگواره عکس آیینی اربعین ۱۴۰۰ در پایان گفت: در این مراسم شاخص‌های ارزیابی داوری آثار ارائه خواهد شد و بیانیه هیئت‌داوران نیز توسط محمدصادق حیدری آر فعالان و هنرمندان باسابقه در حوزه عکاسی و رسانه قرائت می‌شود و همچنین از پیشکسوتان عکاسی و برگزیده‌های سوگواره عکس آیینی اربعین ۱۴۰۰ تجلیل خواهد شد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن ۵۵۰۶۰۱۶۶ تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
نظر شما