جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۳
کد خبر: ۱۲۱۰۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
فرهنگ‌سرای امید در آستانه شب یلدا مسابقه قصه‌گویی «شهر خوب قصه‌ها» را برگزار می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در آستانه طولانی‌ترین شب سال، فرهنگسرای امید فراخوان مسابقه «شهر خوب قصه‌ها» را منتشر کرد. 

پروانه دوستی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رییس فرهنگ‌سرای امید با اشاره به لزوم گرامی داشت آیین سنتی شب یلدا گفت: شب یلدا فرصت بسیار خوبی برای تقویت صمیمت‌ها و همدلی بین اعضای خانواده است که مردم ایران از دیرباز با برگزاری مهمانی‌های خانوادگی و حضور در منزل بزرگترها این آیین سنتی را گرامی می‌دارند. شب یلدا فرصت بسیار خوبی برای کنار هم بودن خانواده‌های ایرانی و انتقال مفاهیم اخلاقی و دینی در این دورهمی‌هاست. 

وی ضمن تاکید بر هنر قصه‌گویی گفت: یکی از مراسم سنتی در شب یلدا قصه‌گویی و بیان داستان‌های کهن ایرانی است که ضمن انتقال فرهنگ پیشینیان محملی برای انتقال آموزه‌های اخلاقی به نسل جدید به شمار می‌رود. قصه‌گویی پیوند میان نسل‌ها را مستحکم‌تر کرده و می‌تواند منجر به ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی شود. 

دوستی از برگزاری مسابقه «شهر خوب قصه‌ها» خبر داد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و فرهنگ‌سرای امید مسابقه «شهر خوب قصه‌ها» را برگزار می‌کند. این مسابقه با هدف جمع‌آوری قصه‌های ناب ایرانی از زبان شهروندان برگزار شده و به نفرات برتر جوایزی نفیس اهدا می‌شود. در این مسابقه شهروندان می‌توانند یک ویدئو یا پادکست به مدت ۳ تا ۵ دقیقه از قصه‌گویی خود به مناسبت شب یلدا تهیه کرده و آن را به دبیرخانه این فرهنگ‌سرا ارسال کنند. 

وی درباره ملاک‌های داوری این دوره از مسابقه «شهر خوب قصه‌ها» گفت: بیان قصه‌های اصیل ایرانی، خلاقیت در قصه‌گویی، زیبایی‌های بصری در تولیدات ویدئویی و رعایت زمان ۳ تا ۵ دقیقه برای تولیدات ویدئویی یا صوتی از جمله ملاک‌های داوری در این جشنواره است. 

رییس فرهنگ‌سرای امید ادامه داد: شرکت‌کنندگان تا ۱۰ دی ماه فرصت دارند تا فایل ویدئویی یا صوتی از قصه‌گویی خود را برای شرکت در مسابقه به شماره ۹۳۸۵۹۸۱۸۳۸ در پیام‌رسان واتساپ ارسال کنند. 

نفر اول بخش ویدئو جایزه ۱۲ میلیون ریالی، نفر دوم جایزه ۱۰ میلیون ریالی و نفر سوم جایزه ۸ میلیون ریالی دریافت می‌کنند. همچنین در بخش پادکست جایزه نفر اول ۷ میلیون ریال، نفر دوم ۶ میلیون ریال و نفر سوم ۴ میلیون ریال است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مسابقه «شهر خوب قصه‌ها» می‌توانید با شماره‌های ۳۳۳۵۵۲۰۳ و ۳۳۳۰۲۵۸۸ تماس بگیرید. 
نظر شما