شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۹
کد خبر: ۱۲۱۲۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
نمایشگاه نقاشی «خود آموخته مینیاتور» اثر حسن مرادی در نگارخانه آفتاب فرهنگ‌سرای نهج البلاغه به نمایش گذاشته شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه نقاشی «خود آموخته مینیاتور» که از ۶ دی ماه کار خود را آغاز می‌کند، شامل ۳۵ اثر از آثار نقاشی حسن مرادی است که با استفاده از تکنیک خودکار، انجام شده‌اند و دنیایی از رنگ و زیبایی را در آنها می‌توان مشاهده کرد.

انگاره‌هایی از طبیعت، درختان، پرندگان و چهار فصل و اجتماعی از طرح‌های انتزاعی دیگر و نیز انبوهی از رنگ زیبا و چشم نواز؛ تابلوهایی ست که حسن مرادی با ذهن خلاق خود و در دوران سالمندی همه آنها را با دستان توانمند به تصویر کشیده است. تابلوهایی که هریک داستانی شگفت برای خلق و ایجادشان از زبان نقاش روایت می‌شود. سبک حسن مرادی کاملا انتزاعی و برگرفته از درونیات ذهنی نقاش است.

وی در خصوص شروع کار هنری می‌گوید: ۷۸ ساله بودم که همسرم را از دست دادم، پس از آن بسیار احساس تنهایی می کردم، مدتی از فوت همسرم نگذشته بود که در فصل پاییز بر اثر یک حادثه چند قسمت از بدنم شکست و خانه نشین و زمین گیر شدم. دیگر نمی توانستم کارها و فعالیتهای سابقم را انجام دهم(قبل از حادثه نانوا بودم).روزی به صورت کاملا اتفاقی خودکاری در دست گرفتم و شروع به نقاشی کردم، حاصل کار می شود تابلویی مملو از گل و برگ و درخت. هرکسی آن تابلو را دید، شگفت زده شد و من را تشویق کرد که به این کار ادامه دهم. من هم شروع کردم به نقاشی کردن و پس از مدتی حدود ۴۰ تابلو کشیدم.   
    
این هنرمند پس از طی دوران نقاهت پس از حادثه‌ای که برای وی رخ داده بود همچنان در آستانه ۸۵ سالگی نقاشی می‌کند و در گالری‌های زیادی نمایشگاه ترتیب می‌دهد.

وی هرگز آموزشی در خصوص نقاشی ندیده و حتی الفبا را نیز بلد نیست.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از روز دوشنبه ۶ تا ۱۳ دی همه روزه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۸ به نگارخانه آفتاب فرهنگ‌سرای نهج البلاغه به نشانی  خیابان شریعتی، روبروی خیابان دولت،خیابان امامزاده مراجعه کنند.
فرهنگسرای نهج البلاغه در خیابان دکتر شریعتی، روبروی خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، کوچه امامزاده واقع شده است.
 همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 22009000 داخلی 112 تماس حاصل نمایید.

نظر شما