جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۲۱۶۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
توسط فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود
مسابقه مجازی «چله فجر» به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی توسط فرهنگ‌سرای بهمن در قالب ۶ محور به صورت غیرحضوری از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.
برگزاری مسابقه مجازی «چله فجر»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علی اصغر خسروی رییس فرهنگ‌سرای بهمن گفت: مسابقه غیر حضوری «چله فجر» در ۶ قالب؛ شعر، داستان کوتاه، عکس، پوستر، موشن گرافی و پادکست با موضوع ابعاد شخصیتی سردار شهید حاج  قاسم سلیمانی (ایثار و مقاومت، نبوغ نظامی، شجاعت، دیپلماسی، اعتدال، ساده زیستی، مردمی بودن و پدر فرزندان شهدای مدافع حرم)، در رده سنی ۹ تا ۱۵ سال از ۱۲دی تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

وی ضمن اشاره به مقام شامخ شهیدان به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت : در دنیایی که هرکسی به طریقی به دنبال آن است تا ذهن‌ها و دل‌ها را به سمت‌وسوی خود بکشد و نقش و نگاری را بر روی آن حکّاکی یا نقاشی کند چه زیباست که انسان نام یک شهید یا عکس آن را بر لوح دلش حکّاکی کند تا از او الگو بگیرد و بداند چه کسانی رفتند و جانشان را در طَبق اخلاص گذاشتند تا ما در کمال امنیّت و آسایش و آرامش زندگی کنیم آن‌هم با چاشنی ایمان و تقوا.

رییس فرهنگ‌سرای بهمن ادامه داد: این برنامه با هدف تکریم و پاسداشت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نشر، ترویج و تقویت اهداف و ارزش‌های دینی و اخلاقی، حفظ و توجه به اصول و ارزش‌های بنیادین و تقویت هویت ایرانی اسلامی و استفاده مطلوب از فضاهای موجود برای انتقال ارزش های اخلاقی به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

خسروی به مقوله موفقیت نوجوانان و جوانان در عرصه زندگی و نحوه برگزاری ویژه‌برنامه «چله فجر» پرداخت و بیان کرد: برای موفقیت در مراحل مختلف زندگی به‌ خصوص دوران نوجوانی و جوانی که انسان سرشار از انرژی، شور، نشاط و هیجان است، حاج قاسم می‌تواند الگویی برای قشر نوجوانان و جوانان و عاملی برای موفقیت فردی و اجتماعی آنان باشد لذا یادمان «چله فجر» با هدف الگوبرداری این قشر از بزرگ مردانی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد. 

نوجوانان و جوانان کشور می‌توانند در حالی که توشه‌ای از اندوخته‌های سیره و روش زندگی حاج قاسم را به همراه داشته باشد خود را با سیره و مکتب حاج قاسم تطبیق دهند و آینده خود و کشورشان را بسازند.

وی به علت نامگذاری این برنامه با عنوان چله فجر اشاره کرد و گفت: با توجه به شروع برنامه از ۱۲ دی تا زمان ارسال آثار، ۱۲ بهمن و برگزاری مراسم اختتامیه تا ۲۲ بهمن، و با توجه به سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و فاصله ۴۰ روزه از فجر شهادت سردار تا سالروز شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عنوان «چله فجر» برای این برنامه انتخاب شده است.

رییس فرهنگ‌سرای بهمن افزود: علاقه‌مندان در بخش داستان می‌توانند داستان خود را حداقل در ۱۰۰۰ کلمه ارسال کنند. همچنین در بخش عکاسی نیز عکس‌های خود را که به فعالیت‌ها و امورات ارزشی و معنوی که به نیابت حاج قاسم می‌پردازد را از ۱ تا ۵ قطعه ارسال کنند. موضوع شعر، پوستر، موشن گرافی و پادکست نیز مقاومت و ایثار و ابعاد شخصیتی سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی است.

شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۱۲ بهمن به شماره واتساپی 09216161616 ارسال کنند و به برگزیدگان پس از داوری آثار، به ترتیب رتبه اول تا سوم، مبالغ ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون ریال در این ۶ بخش یادمان جوایز تعلق می‌گیرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای بهمن به نشانی farhangsara_bahman  مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 55060166 تماس بگیرند.


نظر شما