سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۲۱۶۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: همه‌گیری کرونا باعث شد نتوان برنامه‌هایی با محوریت تجمع مخاطبان برگزار کرد و در چنین وضعیتی سازمان فرهنگی هنری توانست برنامه‌های خود را با شرایط تطبیق دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه سی و هشتمین جلسه این شورا که با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همراه بود، گفت: در دوران شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی هنری در سطح کشور و شاید بتوان گفت در همه جهان دچار چالش شد؛ چرا که عمده این فعالیت‌ها به شکل میدانی و با حضور مردم برگزار می‌شود. همه‌گیری کرونا باعث شد نتوان برنامه‌هایی با محوریت تجمع مخاطبان برگزار کرد و در چنین وضعیتی سازمان فرهنگی هنری توانست برنامه‌های خود را با شرایط تطبیق دهد.

وی اضافه کرد: برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی سازمان فرهنگی هنری به سرعت به سمت فضای مجازی رفت و با اینکه هنوز به بلوغ کافی در حوزه دیجیتال نرسیده، ولی اینکه جرئت به خرج داد و از این چالش گذر کرد، به نظرم کار خوبی بود. در خیلی حوزه‌ها ما شاهد بودیم که کار را تعطیل کردند؛ حتی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در دو سال آخر نتوانست برنامه‌هایش را با شرایط کرونا منطبق کند و بنابراین بسیاری از فعالیت‌هایش تعطیل شد. از این جهت سازمان فرهنگی هنری موفق بود. 

علوی با اشاره به لزوم تفکیک وظایف سازمان فرهنگی هنری و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: ما باید درباره مأموریت‌های سازمان فرهنگی هنری و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی یک بازنگری انجام دهیم. این موضوع مربوط به امروز و دیروز نیست و سال‌هاست که شرح مأموریت این دو نهاد به هم نزدیک شده و این خوب نیست. قرار بود سازمان کار فرهنگی کند و معاونت اجتماعی کار اجتماعی انجام دهد، اما امروز هر دویشان همه کاری می‌کنند. 

وی در پایان گفت: به اعتقاد من سازمان فرهنگی هنری باید به سمت ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی هنری در سطح شهر می‌رفت و کلان‌تر نیز فکر می‌کرد. این سازمان می‌تواند متولی برنامه‌ریزی کارهای فرهنگی باشد. ضمن اینکه سازمان فرهنگی هنری ظرفیت‌های فیزیکی بسیار خوبی در اختیار دارد که باید برای استفاده بهینه از آن برنامه‌ریزی کند. فرهنگ‌سراها، خانه‌های فرهنگ، نگارخانه‌ها، خانه‌موزه‌ها و مجموعه‌هایی مانند پردیس تئاتر تهران در اختیار سازمان است که هر کدام از اینها یک ظرفیت محسوب می‌شود. سازمان فرهنگی هنری با این ظرفیت می‌تواند بهتر عمل کند و بهینه‌تر از ظرفیت‌هایش بهره ببرد. 
مطالب مرتبط
نظر شما